بیش از 13 میلیون دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند

کدخبر: ۲۳۹۹۴۱
اقتصادنیوز: بطحایی گفت: ۴۸۳ کلاس درس برای میزبانی سال تحصیلی داریم که حدود ۱۶ هزار کلاس درس بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس که عصر امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی به یک میلیون و ۷۰۰ معلم، اظهار کرد: معلمان با وجود کمبودها همچنان چراغ تعلیم و تربیت روشن نگاه می‌دارند و به اهداف تعلیم و تربیت می‌اندیشند و تلاش خود را برای رشد و تعالی دانش آموزان به خرج می‌دهند؛ همچنین به دانش آموزان که شوق آموختن دارند تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به جمعیت ۱۳ هزار نفری دانش آموزان در مدارس خارج از کشور ادامه داد: دانش آموزان شروع سال تحصیلی را در ۶۰ کشور آغاز می‌کنند همچنین حدود ۴۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در کشور داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳ میلیون و ۷۸۸ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند و حدود ۳ درصد ثبت نام خود را قطعی نکرده اند که با این حساب میزبان ۱۴ هزار دانش آموز در کلاس‌های درس هستیم.

وی ادامه داد. تاکنون ۴۸۳ کلاس درس برای میزبانی سال تحصیلی داریم که حدود ۱۶ هزار کلاس درس بیشتر از سال گذشته است و این افزایش به دلیل استقرار پایه دوازدهم است.

بطحایی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته ۱۱۰۰ مدرسه دولتی افزایش داریم، ۹۱۷۲۱ مدرسه داشتیم همچنین ۱۵ هزار و ۳۵۵ مدارس غیردولتی داشتیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید