نخست وزیر سابق اسرائیل: راه حلی جز تشکیل دو کشور مجزا وجود ندارد

کدخبر: ۲۳۹۹۴۳
اقتصادنیوز؛ ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت: به جز راهکار تشکیل دو کشوری هیچ جایگزینی برای حل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها وجود ندارد.
نخست وزیر سابق اسرائیل: راه حلی جز تشکیل دو کشور مجزا وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ایهود المرت، نخست وزیر سابق اسرائیل در جریان سفرش به پاریس پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که هر کسی در آمریکا و اروپا و یا در اراضی اشغالی به خوبی می‌داند که جز راهکار تشکیل دو کشوری راهکاری برای حل درگیری تاریخی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها وجود ندارد و این راه حل امکان‌پذیر است و محمود عباس تنها کسی است که می‌تواند به دستیابی این راهکار کمک کند.

وی در ادامه افزود: محمود عباس در گذشته ثابت کرده که به تحقق آن پایبند است و به همین دلیل من به وی بسیار احترام می‌گذارم و عباس شخصی است که در آینده با این روند بیشترین ارتباط را دارد.

المرت در ادامه افزود: این موضوع را نه تنها ملت آمریکا، فرانسه و اروپا بلکه فلسطینیان هم آن را خواهند دانست و بسیار مهم است که ملت اسرائیل نیز این موضوع را بداند.

وی همچنین تاکید کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها شخصی است که قادر است این کار را انجام دهد وی خواستار تحقق این مسأله است، محمود عباس در حال مبارزه با "تروریسم" است چرا که آن بخشی از پایبندی‌اش برای تحقق صلح است.

المرت همچنین اظهار داشت: من از دیدار با محمود عباس بسیار خوشحالم و تنها رئیس ملت فلسطین محمود عباس است، وی رهبر سیاسی بزرگی است. وی شخصی است که اهمیت زیادی به تحولات آینده و روابط میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان می‌دهد و من عباس را دوستی برای خود می‌دانم.

وی تصریح کرد: من مطمئن هستم همانطور که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است، اگر من می‌توانستم تا پایان (سه ماه یا چهار ماه دیگر) در پستم بمانم صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان از سال‌ها قبل برقرار می‌شد و من معتقدم که بسیار مهم است که این مسأله را تاکید کنم که محمود عباس طرح من را رد نکرد و مطلقا "نه" نگفت و من طی ۹ سال گذشته هر مکانی که رفتم این مسأله را عنوان کردم.

المرت همچنین تاکید کرد: دیدگاه شخصی من این است، زمانی که محمود عباس" نه " نگفت به معنای این است که صلح ممکن است محقق شود و او مخالف تداوم چارچوبی نبود که در زمان نخست وزیری من درخصوص آن بحث کرده بودیم.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین گفت: من بسیار خوشحال هستم که با محمود عباس دوست هستم و مجددا با وی دیدار می‌کنم و برای صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین‌(ساف) آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر را دارم و امیدوارم در آینده در مذاکرات برای دستیابی به این اهداف با یکدیگر دیدار کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید