واکنش احمد خاتمی به حادثه تروریستی اهواز: از برکت های خداوند در انقلاب اسلامی باز بودن باب شهادت است

کدخبر: ۲۳۹۹۵۲
اقتصادنیوز؛ سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به حمله تروریستی اهواز گفت: از برکت های خداوند در انقلاب اسلامی ایران باز بودن باب شهادت است، شهادتی که 40 سال است فرهنگ آن این کشور را حفظ کرده است.
واکنش احمد خاتمی به حادثه تروریستی اهواز: از برکت های خداوند در انقلاب اسلامی باز بودن باب شهادت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید احمد خاتمی روز شنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: به فضل خداوند انقلاب و انقلابی ها در ایران زنده اند و تروریست ها را به روز سیاه خواهند نشاند. 

وی بیان کرد: در حرکت تروریستی اهواز که هنگام رژه نیروهای مسلح این شهر رخ داد، تاکنون هشت پاسدار به شهادت رسیده و بیش از 20 تن که زن و کودک نیز در بین آنها وجود دارد، زخمی شده اند. 

خاتمی ادامه داد: از برکت های خداوند در انقلاب اسلامی ایران باز بودن باب شهادت است، شهادتی که 40 سال است فرهنگ آن این کشور را حفظ کرده است.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، سالگرد این ایام را سرمایه و گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: درخت تنومند انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همیشه پابرجاست. 

خاتمی با بیان اینکه شهدای روحانی همواره در کنار دیگر شهدا در بطن مردم بوده و هستند، افزود: روحانیان همانند مردم در عرصه فداکاری همیشه حاضر هستند و در طول تاریخ پرافتخار انقلاب در سه عرصه فرهنگی، سیاسی و خدمات اجتماعی نقش آفرینی کرده اند. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی ادامه داد: اینکه امروز با افتخار می گوییم دین توان اداره حکومت را دارد، به برکت تلاش های فرهنگی و خستگی ناپذیر عالمان دینی است. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در طول 57 سال حکومت سیاه پهلوی، زمانیکه یک مرجع تقلید و فقیه وارسته همچون امام خمینی(ره) وارد میدان شد، ملت یکی شدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ولایت فقیه کشور را نجات داد و 40 سال است که کشور را نگه داشته و به کوری چشم دشمنان این انقلاب به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید. 

هدف دشمنان، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است 

وی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف اصلی دشمنان عنوان و بیان کرد: حاکم شدن قانون خدا بر عالم، هدف اصلی شهدا از آغاز یعنی شهدای بدر تا شهیدان چند ساعت پیش در اهواز است که جز در ایران اسلامی، این قانون به هدف خود نرسیده است. 

عضو جامعه مدرسان حوزه علمیه قم با بیان اینکه در ایران حاکمیت به دست دین قرار گرفت و قانون اساسی ما یک قانون دینی و حاکمان و مجریان ما هم مسلمان و شیعه هستند، ادامه داد: به طور قطع چنین حکومتی هرگز بدون دشمن نمی شود. 

خاتمی گفت: دشمن باید در این حکومتی که دین را زنده کرده است، موضع داشته باشد، به گونه ای که از ابتدای انقلاب تاکنون علیه انقلاب ما تخریب و ترور داشته اند و هدفشان براندازی حکومت دینی است. 

وی اضافه کرد: از زمانی هم که دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را در دست گرفت، به صراحت می گویند ما به دنبال براندازی نظام انقلاب اسلامی هستیم، اما بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد. 

امام جمعه موقت تهران گفت: شیوه آنها در قالب پنج جنگ نظامی، فرهنگی، اقتصادی، روانی و رسانه ای در حال اجراست که جنگ نظامی را در هشت سال دفاع مقدس با سربلندی پشت سر گذاشتیم. 

خاتمی بیان کرد: دشمنان در جنگ فرهنگی که هم اکنون در میانه آن هستیم، به دنبال تغییر دادن و برهم زدن فرهنگ این ملت هستند و شبکه های ماهواره ای و فضای آلوده مجازی می خواهد فرهنگ خانواده دینی ایران را به فرهنگ غربی تبدیل کنند. 

وی در عین حال ورود فرهنگ سکولاریسم به عرصه سینما و هنر را جلوه ای از تهاجم فرهنگی دانست و افزود: پادزهر جنگ فرهنگی تمسک به قرآن و عترت است. 

مردم، هدف تحریم های ظالمانه آمریکا است 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جنگ اقتصادی که وسط این جنگ قرار داریم، ترامپ می گوید بی نظیرترین تحریم را در طول تاریخ علیه ایران به اجرا درآورده است. 

خاتمی با بیان اینکه مردم هدف این تحریم ها هستند، ادامه داد: در جنگ اقتصادی با اعمال فشار اقتصادی به مردم، دنبال بی حوصله کردن آنها هستند، اما در دهه عاشورای امسال تمام نقشه هایشان نقش بر آب شد و بار دیگر عاشورا کشور را نجات داد. 

وی تاکید کرد: ملت ایران ملتی است که دشمن را خسته می کند، اما خود خسته نمی شود. 

امام جمعه موقت تهران گفت: جنگ روانی نیز علیه ملت ایران هم اکنون در حال اجرا است، همانند آنچه در جنگ احزاب اتفاق افتاد و به مردم گفتند نظام نبوی در شیب سقوط است، بروید پناهگاه پیدا کنید. 

خاتمی افزود: این همان کاری است که امروز شبکه های ماهواره ای، فضاهای آلوده مجازی و شبکه های جاسوسی انجام می دهند و طوری وانمود می کنند که نظام جمهوری اسلامی فردا و پس فردا کارش تمام است. 

وی خاطرنشان کرد: به فضل خدا و به برکت حضور همیشه در صحنه مردم با بصیرت در تمامی عرصه ها، این نظام و انقلاب ماندگار و ماندنی است و شما احمق ها رفتنی هستید. 

معرکه ها در پیش است، حججی ها خود را آماده کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم گفت: معرکه ها در پیش است، حججی ها خودشان را آماده کنند. 

خاتمی یادآور شد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته است و این مشکلات و سختی ها نظام را آبدیده تر می کند. 

وی جنگ رسانه ای دشمنان را شایعه پراکنی ها بویژه در فضای مجازی دانست و تاکید کرد: فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام دنیای آلودگی است و اینها یک دروغ می گویند و به سرعت در فضای آلوده مجازی پخش می شود. 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: راهی نداریم جز اینکه مردم و جوانان ما بیمه شوند و هر خبری را باور نکنند، این را قرآن می گوید. 

وی شبکه های ماهواره ای بیگانه و فضای آلوده مجازی را مصداق فساد دانست و اظهار داشت: التهابات بازار سکه و ارز نیز توسط آنها ایجاد شده است و این جنگ رسانه ای همچنان ادامه دارد. 

امام جمعه موقت تهران بصیرت را تنها راه برون رفت از این مشکلات عنوان کرد و گفت: محور این بصیرت رهنمودهای ولایت فقیه است که صراط مستقیم را نشان می دهد. 

خاتمی افزود: برگزاری یادواره های شهدا بویژه در ایام عاشورای حسینی و ایام محرم بدان معنا است که راه های پاسداری از محرم و عاشورا را بشناسیم. 

گفتنی است، یک گروه مسلحانه تروریست وابسته به گروهک تجزیه طلب «الاحواز» روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

در جریان این اقدام چهار عامل این حادثه تروریستی کشته، زخمی و دستگیر شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید