ترکیه، آذربایجان و سوریه حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

کدخبر: ۲۴۰۰۰۲
اقتصادنیوز؛ وزارت خارجه ترکیه، رئیس جمهوری سوریه و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پیامی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را محکوم کردند.
ترکیه، آذربایجان و سوریه حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ وزارت خارجه ترکیه امروز شنبه در بیانیه‌ ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را به شدت محکوم و شهادت شماری از شهروندان را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

در متن بیانیه ذکور آمده است: این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم؛ همچنین، جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

پیام وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، در پیامی خطاب به محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر حاتمی؛ وزیر دفاع ایران، تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: من از خبر جان باختن و مجروح شدن نظامیان و شهروندان که در اثر حمله تروریستی خائنانه در طی رژه نظامی به مناسبت آغاز هفته‌ی دفاع مقدس در اهواز رخ داده است، بسیار شوکه شده‌ام.

ما بسیار از وقوع این سانحه خشمگین هستیم و به شدت تروریسم را محکوم می‌کنیم.

من برای آرامش درگذشتگان به درگاه خدای متعال دعا می‌کنم، با خویشاوندان‌شان به سوگ می‌نشینم و به خانواده‌هایشان با تمام وجود تسلیت می‌گویم.

آرزومندم که تمامی مجروحین به سرعت بهبود یابند.

پیام رئیس جمهور سوریه

همچنین به نقل از ایرنا، بشار اسد، رییس جمهوری این کشور در پیام خود خطاب به رییس جمهوری اسلامی ایران، آورده است: در کمال تاسف خبر حمله تروریستی به رژه نظامی نیروهای مسلح در شهر اهواز واقع در جنوب ایران را دریافت نمودم. اینجانب ضمن تقدیم مراتب تسلیت قلبی خود بنام شخص خود و بنام مردم جمهوری عربی سوریه به جنابعالی و مردم دوست ایران درخصوص سقوط قربانیان بی گناه، با عبارت های شدید این حمله جنایتکارانه و بزدلانه تروریستی را محکوم می نمایم.

در پیام بشار اسد آمده است: جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم در سوریه ایستادگی کرد و همچنین تروریسم را در سطح جهانی محکوم نمود و همواره در برابر تروریسم جنایتکارانه تکفیری، صادقانه مواضع اصولی و قاطع داشته است.

رییس جمهوری سوریه درپیام خود تاکید کرده است: بدین مناسبت اجازه فرمایید برای جنابعالی و مردم دوست ایران، باری دیگر تاکید نمایم که ما با تمام امکانات و نیرو در برابر این اعمال تروریستی در کنار شما حضور داریم. همچنین امیدواریم حامیان، تامین کنندگان مالی و مشوقین تروریسم بدانند که این خطر تمامی خانواده انسانی در هر جا و مکان را تهدید می کند و ما آنان را دعوت می کنیم در موضع گیری خود درخصوص حمایت از تروریسم در مناطق مختلف جهان تجدیدنظر کنند.

خواهشمندم باری دیگر مراتب تسلیت و تعزیت قلبی اینجانب را بپذیرید، اطمینان کامل دارم که ملت ایران این مصیبت و محنت را پشت سر خواهد گذارد و همچنین حمایت قلبی خود را از شما در نبرد مشترکمان علیه آفت تروریسم و حامیان آن، ابراز می دارم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید