نتیجه تحقیقات روسیه درباره سقوط هواپیمای روسی در سوریه؛ مسئولیت حادثه به عهده اسرائیل است

کدخبر: ۲۴۰۲۰۲
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی اسرائیل را مسئول هواپیمای ایلوشین-20 در سوریه دانست.
نتیجه تحقیقات روسیه درباره سقوط هواپیمای روسی در سوریه؛ مسئولیت حادثه به عهده اسرائیل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ ژنرال «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز- یکشنبه- گزارش نهایی این وزارتخانه درباره نحوه سرنگونی هواپیمای «ایلوشین-۲۰» این کشور در استان لاذقیه سوریه را ارائه کرد.

ژنرال کناشنکوف اعلام کرد، اسرائیل اطلاعات غلطی پیش از بمباران لاذقیه و حادثه سرنگونی ایلوشین- ۲۰ به روسیه داده و با این کار، طرف روسی را «گمراه کرده است»؛ لذا مسئولیت کامل این حادثه بر عهده تل‌آویو است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با مسئول خواندن نیروی هوایی اسرائیل در حادثه سقوط ایلوشین- ۲۰، گفت:‌ «ارتش اسرائیل یا با یک سهل‌انگاری مجرمانه یا با رفتاری غیرحرفه‌ای، موجب سقوط ایلوشین-۲۰ شد».

وی افزود: «نیروی هوایی اسرائیل با دادن اطلاعاتی غلط به مسکو درباره منطقه مربوط به حملات هوایی برنامه‌ریزی شده خود در سوریه در تاریخ ۱۷ سپتامبر، طرف روسی را گمراه کرده است. طرف اسرائیلی به ما گفت که قصد دارد منطقه‌ای در شمال سوریه را هدف قرار دهد در حالی‌که منطقه‌ای در غرب را هدف قرار داد. این رفتار موجب شد تا ایلوشین-۲۰ غافلگیر شده و نتواند به منطقه امنی برود». 

این ژنرال ارشد روسیه یادآور شد که اسرائیل این اطلاع‌رسانی را درست در زمان آغاز عملیات و نه پیش از آن صورت داد، که «این نقض توافقنامه امنیتی- نظامی دوجانبه به شمار می‌آید که هدف آن ممانعت از درگیری میان نیروهای ما در سوریه بوده است».

ایگور کوناشنکوف تصریح کرد، جنگنده‌های اف-۱۶ اسرائیل از هواپیمای ایلوشین- ۲۰ روسیه به عنوان سپر استفاده کرده و موجب شده‌اند که آتش پدافند ارتش سوریه این هواپیما را بمباران کند.

وی همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل در جریان حمله به لاذقیه حتی یک هواپیمای مسافربری را نیز در معرض خطر قرار داده‌اند. او به جزئیات بیشتری در این‌باره اشاره نکرد.

به دنبال حادثه سقوط جنگنده ایلوشین- ۲۰ روسیه بر فراز آسمان سوریه، تل‌آویو هیاتی نظامی به رهبری فرمانده نیروی هوایی این رژیم را عازم مسکو کرد تا نتایج تحقیقات این رژیم درباره این حادثه را ارائه کند. مسکو این تحقیقات را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید