رژیم صهیونیستی:

حمله به نیروهای ایران ادامه می‌یابد

کدخبر: ۲۴۰۳۱۴
نظامیان رژیم صهیونیستی پس از حادثه ای که برای هواپیمای روسی ایل ۲۰ پیش آمد ، اقدامات خود علیه حضور نظامی ایران در سوریه و تلاش تهران برای ارسال تسلیحات به جنبش «حزب الله» لبنان را ادامه می دهند.
حمله به نیروهای ایران ادامه می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، این خبر زمانی منتشر شد که وزارت دفاع روسیه یکبار دیگر اسرائیل را مسئول نابودی هواپیمای ایل ۲۰ در سوریه دانست. 

در این سند آمده است: ارتش دفاعی اسرائیل اقدامات خود را طبق دستور دولت کشور علیه تلاش های ایران به منظور تقویت ارتباط نظامی در سوریه و مسلح کردن سازمان تروریستی «حزب الله» با تسلیحات دقیق و پرنده ادامه می دهد.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید