مشاور روحانی: سازمان ملل یکی از میدان‌های دفاعی ما است

کدخبر: ۲۴۰۳۶۵
اقتصادنیوز: مشاور رئیس‌جمهور گفت: یکی از کارکردهای سفر رئیس جمهور به آمریکا به چالش کشاندن سیاست‌های این کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک اظهار کرد: یکی از کارکردهای سفر رئیس جمهور به آمریکا به چالش کشاندن سیاست‌های این کشور است و امسال هم این موضوع بیش از سالهای گذشته اتفاق می‌افتد.

آشنا با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس جمهور و تیم همراه وی دفاع از منافع و مصالح ملت ایران است, افزود: سازمان ملل متحد یکی از میدان‌های دفاعی ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سفر روحانی به نیویورک سه فایده اصلی برای کشورمان دارد, گفت: بخشی از آن دیپلماسی چند جانبه و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با دبیر کل این سازمان است.

 مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه دومین محور این سفر سیاست‌های دو جانبه است که دیدارهای سران کشورها صورت می‌گیرد, افزود: حجت‌الاسلام روحانی در سفرهای گذشته معمولا 15 ملاقات دو جانبه داشتند.

آشنا با بیان اینکه دیپلماسی عمومی و دیدار با نخبگان یکی دیگر از محورهای سفر رئیس جمهور به نیویورک است, خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌ها و ملاقاتهای وی با نخبگان اندیشکده‌های مختلف آمریکا و رهبران جامعه اسلامی تلاش می‌شود تا وجهه مناسبی از ایران در مقابل آمریکا و جهانیان به نمایش گذاشته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید