با اشاره به حمله تروریستی در اهواز؛

اتحادیه اروپا: همدردی عمیق خود را با مردم ایران ابراز می‌داریم

کدخبر: ۲۴۰۴۶۹
اقتصادنیوز؛ اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای به حمله تروریستی در اهواز واکنش نشان داد و با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز همدردی کرد.
اتحادیه اروپا: همدردی عمیق خود را با مردم ایران ابراز می‌داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ در بیانیه اتحادیه اروپا که متن آن روی وب سایت رسمی این اتحادیه قرار گرفته، آمده است: دست کم ۲۵ تن در حمله تروریستی روز شنبه در یک رژه نظامی در شهر اهواز در ایران جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند. ما همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز می‌داریم و امیدواریم که مجروحان این حادثه به زودی بهبود یابند.

بنابر این گزارش، صبح روز شنبه یک گروهک تروریستی در رژه نظامی در اهواز که به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شده بود، حمله‌ای مسلحانه انجام داد که موجب کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا، عراق، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، سوریه، قطر، عمان، پاکستان، کویت، هند، نیکاراگوئه، آلمان و ... از جمله کشورهایی بودند که این حمله را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در پی وقوع این حمله وزارت امورخارجه ایران نیز شامگاه شنبه سفرای هلند و دانمارک را به طور جداگانه احضار کرد. به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران اعتراض شدید خود را  نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه در این کشورها به دیپلمات‌های ارشد دانمارک و هلند اعلام کرده و خواستار استرداد این افراد شده است.

قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی پیش از این نیز نسبت به اقامت این افراد در دو کشور یادشده هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه این افراد شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید