افشانی: در تهران ۱۵ هزار پست مصوب داریم اما ۸۰ هزار نفر حقوق می‌گیرند

کدخبر: ۲۴۰۶۷۸
اقتصادنیوز: شهردار تهران درخصوص شبهات برنامه سوم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، محمدعلی افشانی شهر دار تهران امروز در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران برای تقدیم برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورا ، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: نه تنها برای نگارش و تدوین برنامه‌ سوم، دو برنامه قبلی شهرداری را رصد کردیم؛ بلکه برنامه‌های 5 و 7 ساله دولت را نیز بررسی کردیم.

وی گفت: به نظر ما نکاتی که قابل قبول بود را در برنامه جدید هم نوشتیم و مواردی که باید اصلاح یا حذف می‌شد نیز اعمال نظر شد.

افشانی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه این برنامه جزئی بود گفت: برای رسیدن به هر هدفی باید راهبردها و سیاست‌ها به صورت مشخص معلوم باشد و آن چیزی که من اشاره کردم بیشتر سیاست راهبردی بود و با برنامه راهبردی به اهداف تعیین شده می‌رسیم.

وی با بیان اینکه این برنامه قابل سنجش است تصریح کرد: معتقدیم که نبایداین برنامه کلی باشد تا بتوانیم در پایان برنامه درصد تحقق‌پذیری آن را اندازه‌گیری کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که معاونت برنامه‌ریزی برای تدوین این برنامه 800 میلیون تومان هزینه کرده است گفت: من این مطلب را نشنیده‌ بودم و حتما بررسی می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون برنامه‌ریزی شما عنوان کرده که دیگر در تهران اتوبان، تونل و پل ساخته نمی‌شود چرا که تهران اشباع شده و در برنامه سوم نیز این مساله دیده شده است گفت: من نمی‌دانم چرا معاونم این صحبت را داشته است اما هیچ فصلی را نمی‌توانیم حذف کنیم و برای اداره شهر که حیات دارد، باید به همه بخش‌ها توجه کنیم.

افشانی درخصوص وضعیت اقتصاد شهر نیز با بیان اینکه شهرداری تهران بیش از 55 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط وزیر کشور و با حمایت‌های شخص رییس جمهور، لایحه درآمد پایدار شهرداری تصویب شد و سهم شهرداری‌ها در این حوزه حدود 50 درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که درآمد شهرداری‌ها مناسب‌تر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تفاوتی میان برنامه دوم و سوم توسعه وجود دارد و اینکه این برنامه بسیار ریز است گفت: اهداف باید ریز باشند تا بتوانیم به آن دست پیدا کنیم و معمولا می‌گویند اهداف بزرگ نشانه نزدن است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر حیات و زیست دارد و نمی‌توان فصلی را نادیده گرفت، ادامه داد: بر همین اساس در این برنامه به صورت جزئی در مورد همه مسائل صحبت شد و اجازه دهید که برنامه سوم تصویب شود تا درخصوص تفاوت‌هایش با برنامه دوم صحبت کنیم.

وی درخصوص لزوم اصلاح ساختار شهرداری نیز گفت: در تهران 15 هزار پست مصوب وجود دارد اما 80 هزار نفر حقوق می‌گیرند که باید این ساختارها اصلاح شود. هرچند که ممکن است در بررسی‌ها یک معاونت جدید ایجاد شود یا چند معاونت در یکدیگر ادغام شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید