نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات پشت پرده حمله تروریستی اهواز بودند

کدخبر: ۲۴۰۶۸۵
اقتصادنیوز؛ کمال دهقانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل به همراه دو کشور عربی منطقه یعنی امارات و عربستان پشت پرده حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز قرار دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ کمال دهقانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره حمله تروریستی اهواز گفت: این حمله از اقدامات خرابکارانه و بی‌ثبات‌کننده‌ای است که آمریکا و اسرائیل به همراه دو کشور عربی منطقه یعنی امارات و عربستان انجام داده‌اند. آنها بیش از این در تاسیس و تقویت داعش نیز دست داشته‌اند که در مقابل ایران تلاش کرد بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه با داعش مقابله کنند.

وی افزود: امارات و عربستان پشت پرده از داعش حمایت می‌کردند کما اینکه اکنون این موضوع برای همه روشن شده است آنها در یمن هم ائتلافی راه انداخته و در چند سال گذشته جنایات ضد بشری انجام داده‌ اند که در نهایت هم به خواسته‌های خود نرسیدند چون اقداماتشان مبنای استراتژیک و منطقی نداشت و در نتیجه با شکست مواجه شدند.  

دهقانی ادامه داد: آنها می‌خواستند حکومت بشار اسد را ساقط کنند. ائتلافی هم علیه یمن تشکیل دادند و مردم این کشور را سرکوب کردند. با همه این کارها به شکست رسیدند و متوجه شدند تنها راه، نشستن پای میز مذاکره و پذیرش شکست خود در جنگ‌افروزی است. این اقدامات به این جا رسید که آنها برای ناامن کردن ایران برنامه‌ریزی کرده و حمله تروریستی به رژه نظامی را ترتیب دادند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آنها در طول پنج سال گذشته خباثت‌های زیادی کردند تا خواسته ولیعهد خام و جوان عربستان مبنی بر کشاندن جنگ به خاک ایران را عملیاتی کنند که هیچ گاه خوابشان تعبیر نمی‌شود. قطعا اقدامات آنها توسط دستگاه‌های نظامی و امنیتی در زمان مناسب پاسخ داده خواهد شد همان طور که این موضوع را سپاه و ارتش هم اعلام کرده‌اند.

وی در پایان گفت: یک روزی پای آنها به خاطر جنایاتشان به دیوان بین المللی کشوری باز می‌شود تا پاسخگوی جنایات جنگی خود باشند. آنها فکر می‌کنند که آمریکا حامی‌شان است حال اینکه آلت دست استکبار جهانی و آمریکا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید