هوش مصنوعی، افراد سیگاری را در پمپ بنزین شناسایی می‌کند

کدخبر: ۲۴۰۹۱۵
اقتصاد نیوز:شرکت "شل" و مایکروسافت" برای شناسایی افراد سیگاری در پمپ بنزین‌ها، طرح جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده‌اند.
هوش مصنوعی، افراد سیگاری را در پمپ بنزین شناسایی می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا ، سیگار کشیدن در پمپ بنزین، خطرات جبران‌ناپذیری به همراه دارد و بیشتر افراد می‌دانند که حتی در صورت عدم وجود علائم هشداردهنده، نباید سیگار خود را در این مکان روشن کنند.

شرکت نفت و گاز هلندی- بریتانیایی "شل" (Shell)، برای ایمن ساختن پمپ‌های بنزین، یک پروژه آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی را با شرکت "مایکروسافت" (Microsoft) آغاز کرده است.

این شرکت اعلام کرده قصد دارد از سیستم هوش مصنوعی " Azure IoT Edge" برای شناسایی سریع افراد سیگاری داخل پمپ بنزین استفاده کند و در حال حاضر، آن را در دو ایستگاه پمپ بنزین خود واقع در تایلند و سنگاپور به کار گرفته است.

ایستگاه‌های شل، به دوربین‌های ویدئویی و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز هستند. دوربین‌های نصب شده در ایستگاه‌ها، از افرادی که در حال روشن کردن سیگار یا در حال سیگار کشیدن هستند، تصویربرداری می‌کنند و سپس، اطلاعات را به فضای ابری سیستم مایکروسافت می‌فرستند تا سیگار کشیدن شخص مورد نظر، تایید شود.

پس از شناسایی فرد سیگاری، به سرعت هشداری به مدیریت ایستگاه ارسال می‌شود تا بتواند از وقوع یک حادثه احتمالی پیشگیری کند.

این سیستم، کاملا به صورت خودکار عمل می‌کند و تا مرحله شناسایی، نیازی به دخالت مدیر ندارد. از آنجا که همه اقدامات، با کمک رایانه صورت می‌گیرند، این فرآیند، تنها چند ثانیه زمان می‌برد.

"دنیل جیوونز" (Daniel Jeavons)، مدیر عمومی شل گفت: هر یک از ایستگاه‌های ما، به شش دوربین مجهز هستند که در هر ثانیه، ۲۰۰ مگابایت اطلاعات را منتقل می‌کنند. هوش مصنوعی، به ما امکان می‌دهد داده‌های به دست آمده از دوربین‌ها را به فضای ابری منتقل کنیم.

شل و مایکروسافت  قصد دارند فناوری خود را در بخش‌های دیگری از جمله حفاری‌های دریایی و پالایشگاه‌ها، به کار گیرند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند پیش بینی کند که بخش‌های تجهیزات، به تعمیر و نگه‌داری نیاز دارند و به کارمندان هشدار دهد تا آنها را تعمیر یا جایگزین کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید