دلیل مخالفت یک نماینده با طرح ممنوعیت ازدواج کودکان

کدخبر: ۲۴۰۹۳۴
اقتصادنیوز: نماینده مردم قم در مخالفت با ممنوعیت ازدواج کودکان گفت: اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ممنوعیت ازدواج کودکان گفت: غیر از آنچه که تشخیص شرع مقدس اسلام است، یقینا شوران نگهبان آن را رد می‌کند علاوه بر آن مجلس نمی‌تواند به مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کند. باید به این مسائل توجه کنیم تا در مجلس کار عبثی انجام نشود.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصل مسئله این است که مردم با گرفتاری‌های عدیده اقتصادی دست به گریبان هستند. اولویت کشور امروز روز کوروش و تغییر ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی نیست بلکه رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: در شرایطی که حقوق کارگر افزایش نیافته، قیمت انواع و اقسام کالاها توسط زالو صفت‌ها افزایش یافته است و نظارت جدی هم روی توزیع آنها نمی‌شود. نرخ دلار امروز از ۱۷ هزار تومان هم عبور کرد. باید به این مسئله فکر کنیم نه به دختر خانمی که ظاهرا غیرایرانی هم هست و والدینش اجازه ازدواج داده‌اند، اما به خاطر توقف اجرای حکم عقد این دختر خانم توسط دادستان. این مسئله اولویت ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: به فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی رای ندهید تا طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار مجلس قرار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید