داعش ایران را به انجام حملات تروریستی شدیدتر تهدید کرد

کدخبر: ۲۴۱۱۴۱
اقتصادنیوز: سخنگوی داعش ابوحسن المجاهد در یک پیام صوتی که چهارشنبه چهارم مهر (۲۶ سپتامبر) منتشر شد، تهدید کرده است که حمله اهواز آخرین حمله این گروه تروریستی در ایران نخواهد بود.
داعش ایران را به انجام حملات تروریستی شدیدتر تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ داعش در این پیام صوتی مدعی شده است که حملات در ایران "با کمک خدا بدتر و تلخ‌تر" خواهند شد.

المجاهد ایران را "‌سست‌تر از خانه عنکبوت" خوانده است و مدعی شده که فرزندان خلیقه نشان دادند که امنیت ایران چقدر شکننده است.

داعش یا شبکه تروریستی "دولت اسلامی" مسئولیت حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نظامیان ارتش ایران را که در جریان آن ۲۵ نفر از جمله تعدادی غیرنظامی کشته شدند، برعهده گرفته است.

پیش از داعش، یک گروه تجزیه‌طلب ایرانی که خود را مدافع حقوق اقلیت عرب ایران می‌داند مسئولیت حمله ترورسیتی اهواز را بر عهده گرفته بود.

جنبش عربی آزادیبخش الاحواز یا «حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز» یک گروه تجزیه‌طلب مسلح اهوازی مخالف ایران است که در سال ۲۰۰۵ با هدف تاسیس "دولت عربی الاحواز" تاسیس شد.

سخنگوی جنبش عربی آزادیبخش الاحواز یک روز پس از حمله ترورسیتی اهواز در گفتگویی با بخش فارسی دویچه‌وله گفت این گروه مسئولیت حمله را نمی‌پذیرد، اما مقاومت ملی الاحواز مسئولیت حمله را برعهده می‌گیرد و این گروه هم حمله روز شنبه را یک "عمل مشروع" می‌داند.

مقامات ایران شبه‌نظامیان تجزیه‌طلب را مسئول حمله تروریستی اهواز می‌دانند. 

 سید محمود علوی، وزیر اطلاعات گفته است: «افرادی که به روی سربازان ارتش آتش گشودند، کشته شدند و شماری از همدستان آنها بازداشت شده‌اند.» محمود علوی تأکید کرده که هویت همه این افراد"تا نفر آخر" روشن خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید