مهدکودک‌های ژاپن به تبلت مجهز می شوند

کدخبر: ۲۴۱۱۵۷
اقتصاد نیوز:مهدکودک‌های ژاپن به‌جای نقاشی کشیدن سنتی با کشیدن انگشتان خود روی تبلت‌های اپل نقاشی دیجیتال کشیده و از خود سلفی گرفته و عکس‌ها را ویرایش می‌کنند.
 مهدکودک‌های ژاپن به تبلت مجهز می شوند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرآنلاین، مهدکودک کوبی در شمال شرق توکیو یکی از 400 مرکزی است که از اپلیکیشن موسوم به KitS برای آموزش نسل جدید استفاده می‌کنند. 

هرچند این 400 مرکز تنها یک درصد از مراکز مهدکودک و پیش‌دبستانی این کشور را تشکیل می‌دهند، اما شروع خوبی برای دیجیتالیزه کردن سیستم آموزشی از پایه محسوب می‌شود.

والدین در اقصی نقاط جهان ازجمله ژاپن از اینکه کودکان خود دچار افت شوند، واهمه دارند و دولت این کشور سیاست ملی آموزشی خود را مبتنی بر فناوری تعریف کرده و تلاش می‌کند تا برنامه« تأمین یک دستگاه دیجیتال برای هر سه کودک ژاپنی» را به اجرا بگذارد.

استارتاپ SmartEducation از توکیو برنامه نرم‌افزاری KitS را توسعه داده و در آن پرندگانی که توسط کودکان کشیده می‌شود، به‌صورت گرافیک سه‌بعدی حرکت کرده و آن‌ها را به وجد می‌آورد. کودکان همچنین موجودات مختلفی را با تبلت ایجاد می‌کنند که پس از ایجاد وارد مناظر نقاشی شده از قبل شده و صحنه‌ای را مانند فیلم برای کودکان به وجود می‌آورد که این موجودات داخل آن شناور می‌شوند.

به بچه‌ها گفته می‌شود روی مثلث روی تبلت کلیک کرده و تصویر حاصل از آن را پای تخته توضیح دهند تا از حالت خجالتی درآمده و اجتماعی شوند. «آکی هیتو مینابی» از مدیران مهدکودک می‌گوید با این کار خلاقیت، تمرکز و مهارت‌های رهبری در بچه‌ها به‌صورت طبیعی رشد کرده و پرورش داده می‌شود. همچنین به بچه‌ها یاد داده می‌شود که چگونه ابزارهای دیجیتال خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.

طبق آمار جدید 98 درصد از کودکان زیر 8 سال آمریکایی در خانه‌های خود موبایل دارند و 43 درصد تبلت اختصاصی متعلق به خود دارند.

در ژاپن هر جوان بیش از یک موبایل داشته و نیمی از بچه‌های مهدکودکی دسترسی به موبایل دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید