پیوستن ۷۵ بانک به سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین

کدخبر: ۲۴۱۲۶۲
اقتصاد نیوز:تاکنون ۷۵ بانک در سراسر جهان به شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین که توسط بانک "جی پی مورگان" معرفی شده، پیوسته‌اند.
پیوستن ۷۵ بانک به سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا ، تاکنون بانک‌های مشهوری چون بانک سلطنتی کانادا و استرالیا، گروه بانکی "گروپ هو" نیوزلند و سوسیه جنرال فرانسه به این شبکه پیوسته‌اند. شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی که از سال ۲۰۱۷ معرفی شد، مبتنی بر فناوری بلاک چین است و به بانک‌ها اجازه می‌دهد با سرعت بالا و آسان، اطلاعات مربوط به پرداخت‌ها را با یکدیگر مبادله کنند.

از این سیستم جدید انتظار می‌رود تا ریسک عدم موفقیت در پرداخت‌های جهانی را به حداقل برساند. اما لوفتوس- مدیر بخش پرداخت‌های بین‌المللی و ارزی بانک "جی پی مورگان" گفت: ظرفیت‌های پرشمار بلاک چین به بانک‌ها اجازه داده است تا نسبت به اهمیت موثق بودن و غیرقابل تغییر بودن اطلاعات مطمئن شوند.

در حال حاضر روزانه ۱۴ هزار ۵۰۰ دلار از تراکنش‌های بین بانکی از طریق این سیستم انجام می‌شود. بانک جی پی مورگان گفته است با افزایش تعداد اعضا مبلغ تراکنش‌ها نیز افزایش خواهد یافت و برنامه‌هایی برای استفاده از  ارزهای دیگری به غیر از دلار نیز در این سامانه وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید