اردوغان: هیچ احتمالی برای عملیات نظامی در ادلب وجود ندارد

کدخبر: ۲۴۱۲۶۶
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان گفت: توافق روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه غیرنظامی شده در ادلب با موفقیت درحال اجرا است و سازمان اطلاعات ملی ترکیه در این روند نقش فعالی داشته است.
اردوغان: هیچ احتمالی برای عملیات نظامی در ادلب وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به روزنامه حریت گفت: به نظر می‌رسد وضعیت ادلب در حال عادی شدن است. روز گذشته حدود 50 تا 60 هزار مهاجر به خانه‌های خود بازگشتند. امیدواریم این شرایط در آینده تغیر نکند. ما اهمیت قابل توجهی را برای خروج تسلیحات سنگینی که در دست گروه‌های افراطی ادلب قرار دارند، قائل می‌شویم. بخش‌ گسترده‌ای از این اقدامات به دوش سازمان اطلاعات ملی ترکیه است.

رییس جمهور ترکیه همچنین افزود، درخصوص بازسازی سوریه با روسیه گفت‌وگو کرده و طی مذاکراتش با آلمان نیز بر این موضوع متمرکز شده است.

اردوغان در ادامه اظهار کرد که امیدوار است سربازان دولت سوریه در ادلب عملیات نظامی صورت ندهند.

این رییس جمهور گفت: اکنون هیچ احتمالی برای بروز چنین عملیاتی وجود ندارد و امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. این تعهدی است که از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به ما داده شده است.

اردوغان همچنین ادامه داد، تاریخ نشست چهارجانبه روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان در استانبول هنوز مشخص نشده است.

در همین حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درخصوص برگزاری نشستی با حضور سران این چهار کشور در ماه اکتبر ابراز امیدواری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید