واکنش روسیه به بیانیه آمریکا درباره ادلب

کدخبر: ۲۴۱۲۶۷
اقتصادنیوز؛ معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اوضاع ادلب هم اکنون «تثبیت شده» است و عملیات نظامی در آنجا صورت نمی‌گیرد گفت: «روسیه همیشه گفته است که اقدامات کنونی، موقتی هستند».
واکنش روسیه به بیانیه آمریکا درباره ادلب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) از ادامه گفت‌وگوهای سه جانبه میان روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان از استان «ادلب» سوریه خبر داد.

بوگدانوف همچنین گفت: «اگر گروه‌های تندروی تروریستی خروج از منطقه غیرنظامی در ادلب را آغاز کنند، مسکو از این اقدام استقبال می‌کند. روسیه ادعای اردوغان مبنی بر خروج تندروها از ادلب را بور می‌کند».

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اوضاع ادلب هم اکنون «تثبیت شده» است و عملیات نظامی در آنجا صورت نمی‌گیرد نیز گفت: «روسیه همیشه گفته است که اقدامات کنونی، موقتی هستند».

سران روسیه و ترکیه طی دیداری در روز دوشنبه (۲۶ شهریور) در سوچی روسیه،  بر سر نحوه تعامل با بحران ادلب به توافقاتی رسیده بودند و اعلام کردند دو کشور می‌خواهند یک منطقه غیرنظامی به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع در این استان سوریه ایجاد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید