مجله فوکوس آلمان خبر داد؛

همکاری جاسوس دوجانبه روس با سرویس‌های اطلاعاتی 4 کشور ناتو

کدخبر: ۲۴۱۲۹۴
اقتصادنیوز؛ مجله فوکوس آلمان امروز جمعه به نقل از یک منبع در "واحد ضداطلاعاتی فرماندهی متحد" ناتو نوشته، سرگئی اسکریپال تا سال ۲۰۱۷ با سرویس‌های اطلاعاتی چهار کشور ناتو همکاری داشته است.
همکاری جاسوس دوجانبه روس با سرویس‌های اطلاعاتی 4 کشور ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مجله فوکوس آلمان نوشت: سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس که در سالزبری انگلیس مورد حمله عامل عصبی قرار گرفت، چندین تن از جاسوسان سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه را شناسایی کرده است.

مجله فوکوس آلمان همچنین گزارش کرده است که اسکریپال در سال ۲۰۱۲ به همراه ماموران سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به پراگ رفته و سرویس‌های مخفی محلی را از عملیات شبکه اطلاعاتی روسیه در این کشور مطلع کرده است.

همچنین سرویس اطلاعاتی استونی با اطلاعاتی که اسکریپال به آنان داد، توانست سه جاسوس روس را در سال ۲۰۱۶ شناسایی کند.

این مجله همچنین مدعی شده که اسکریپال با مرکز اطلاعات ملی اسپانیا نیز همکاری کرده و آنان را از روابط "مافیای" روسیه با سیاستمداران بانفوذ روس و مقامات منطقه کاستا دل سول اسپانیا آگاه کرده است.

اسکریپال و دخترش یولیا در ۴ ماه مارس روی یک نیمکت در شهر سالزبری در جنوبی انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. این مامور سابق اطلاعاتی روسیه ده‌ها تن از نیروهای روس را به انگلیس لو داده بود.

ماموران انگلیس دلیل مسمومیت این پدر و دختر را ماده نوویچوک عنوان کرده‌اند که یک عامل عصبی در سطح نظامی بوده و از سوی شوروی تولید شده است.

انگلیس همچنین دو مرد را که می‌گوید ماموران اطلاعاتی ارتش روسیه هستند، به دست داشتن رد این حمله متهم کرده و روزنامه تلگراف به تازگی از شناسایی متهم سوم این پرونده خبر داده است.

روسیه بارها دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید