درآمد نجومی چینی ها از رز های دیجیتال

کدخبر: ۲۴۱۳۰۶
اقتصاد نیوز:یک شرکت چینی فروشنده‌ سخت‌افزار برای استخراج بیت‌کوین، در نیمه‌ی اول امسال بیش از ۲.۸ میلیارد دلار درآمد داشته است.
درآمد نجومی چینی ها از رز های دیجیتال

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، Bitmain، شرکت چینی فعال در زمینه‌ی استخراج ارز رمزنگاری‌شده، با وجود رکورد در قیمت ارزهای دیجیتال، در ۶ ماه ابتدایی امسال درآمد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است. این شرکت که به تولید و اجرای نرم‌افزارهای کریپتوماینینگ می‌پردازد، روز چهارشنبه گزارشی از عرضه‌ی اولیه‌ به بورس اوراق بهادر هنگ‌کنگ پر کرده است.

در این گزارش عنوان شده است که درآمد شرکت در ۶ ماهه‌ی اول سال، ۲.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷ و درآمد ۳۱۷.۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۵ بسیار بیشتر بوده است. این شرکت محصولات خود را به بیش از ۸۰ هزار افراد حقیقی و حقوقی فروخته و ۹۴ درصد درآمد شرکت از فروش سخت‌افزاراستخراج‌کننده بوده است.

بازار جهانی کریپتوکارنسی یا همان ارزهای رمزنگاری‌شده نسبت به دی ماه سال گذشته که به اوج ارزش خود رسیده بود، کاهش ۷۵ درصدی را تجربه کرده؛. با این حال درآمد ۶ ماهه‌ی Bitmain در ابتدای امسال نسبت به کل درآمد سال گذشته بیشتر بوده است.

به گزارش Frost & Sullivan حدود ۷۴.۵ درصد سهم بازار سخت‌افزارهای استخراج‌کننده‌ی ارز رمزنگاری‌شده در اختیار شرکت Bitmain است. این شرکت همچنین ۱۱ مزرعه‌ی ماینینگ (مرکز داده‌ای که روی استخراج ارزهای دیجیتال تمرکز می‌کند) در سراسر چین دارد و دو مورد از بزرگترین استخرهای ماینینگ (مجموعه‌ای از ماینرها یا استخراج‌کنندگان) دنیا را مدیریت می‌کند. Bitmain در حال حاضر به‌دنبال توسعه‌ی میکروچیپ‌هایی برای هوش مصنوعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید