افزایش هولناک دمای زمین تا سال ۲۱۰۰

کدخبر: ۲۴۱۵۲۷
اقتصاد نیوز:در حالی که برخی کشورهای جهان هنوز پدیده گرمایش زمین را جدی نگرفته و متوجه تبعات خطرناک آن نیستند، پژوهش های جدید ابعاد هولناکی از این مساله را مشخص کرده است.
افزایش هولناک دمای زمین تا سال ۲۱۰۰

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر ، بر طبق گزارشی که توسط اداره ملی امنیت ترافیکی بزرگراه های آمریکا آماده شده، تا سال ۲۱۰۰ متوسط دمای کره زمین تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

در ادامه این گزارش تصریح شده که چنین پدیده ای به تغییرات گسترده زیست محیطی می انجامد و از جمله موجب مهاجرت های فراوانی می شود. اما در حال حاضر هیچ راه حلی وجود ندارد که بتوان تعداد زیادی از انسان هایی که به همین علت دچار مشکل می شوند را با حفظ امنیت و بدون مشکل جابجا کرد. بدین منظور تحولات زیادی در حوزه اقتصاد و فناوری ضروری است که هنوز شکل نگرفته اند.

انتشار گزارش یادشده انتقادها از دولت ترامپ به علت بی توجهی به پدیده گرمایش زمین را افزایش داده است. آمار منتشر شده در آمریکا نشان می دهد اگر شرکت های خودروسازی تغییرات اساسی در تولیدات بنزین سوز خود انجام ندهند میزان مجموع گاز دی اکسید کربن منتشر شده در جو کره زمین به ۸ میلیارد تن می رسد.

از جمله پیامدهای گرم شدن چهار درجه ای کره زمین عبارت است از: آب شدن کوه های یخی قطب جنوب، بالا آمدن سطح آب دریاها و غرق شدن بسیاری از شهرها و روستاهای ساحلی، نابودی بسیاری از زمین های کشاورزی، شکل گیری بحران غذایی و آوارگی و مرگ میلیون ها نفر در جهان.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید