وزیر خارجه رژیم آل خلیفه علیه ایران سخن گفت

کدخبر: ۲۴۱۶۲۰
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه رژیم آل خلیفه در بحرین که دولت متبوع آن تحت حمایت سعودی ها به یکی از ناقضین حقوق بشر در منطقه و جهان تبدیل شده است ، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی سایر کشورها متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ، ' خالد بن احمد آل خلیفه ' که کشورش همراه با عربستان و امارات از سه سال و نیم گذشته به یمن حمله نظامی کرده و شمار زیادی از مردم غیر نظامی این کشور را به خاک و خون کشیده اند ، طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعای دخالت ایران در امور یمن را تکرار کرد و گفت که ایران به شبه نظامیان این کشور کمک می کند .

وی نامبرده که اخیرا دولت متبوعش ادعای مالکیت بر کشور قطر را مطرح کرده است همچنین با اشاره به ادعای امارات مبنی بر مالکیت جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس ( ابوموسی ، تنب کوچک و تنب بزرگ ) گفت که او هم از مذاکره برای حل این موضوع یا مطرح شدن آن در دیوان بین المللی لاهه حمایت می کند.

خالد از ادعای کشور مغرب مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی این کشور هم حمایت کرد.

وزیر خارجه رِژیم آل خلیفه در ادامه هم با حمله به قطر ضمن متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم گفت که روابط با این کشور تنها بعد از عمل کردن دوحه به شروط اعلام شده امکانپذیر خواهد بود.

عربستان ، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

کشورهای تحریم کننده 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارد، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است .

اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به بزرگ ترین درگیری لفظی این کشورها در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبدیل شده است .

این اختلافات در حالی هر لحظه شدیدتر می شود که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا دیروز ( جمعه ) با برگزاری نشست مشترکی شامل وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهمراه اردن و مصر سعی داشت آنها را در قالب نهادی با عنوان ' ائتلاف راهبردی خاورمیانه ' برای مقابله با منافع ایران بسیج کند.

به گفته کارشناسان سیاسی به دلیل اختلافات شدید میان اعضای ائتلاف موهوم ، ایده تشکیل این ائتلاف از پیش شکست خورده است .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید