وزیر خارجه بحرین: امیدواریم قطر سر عقل بیاید

کدخبر: ۲۴۱۶۹۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه بحرین اعلام کرد: منامه، امیدوار است که قطر به خودش بیاید و حسن نیت خود را نشان داده و ثابت کند، برای اینکه عضو مثبتی در منطقه باشد، تلاش می‌کند.

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ‌ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: تجاوزات قطر علیه همسایگانش در طول تاریخ تکرار شده است، از جمله تجاوز این کشور به بحرین در سال‌های ۱۹۳۷ و ۱۹۸۶ و علیه عربستان در سال ۱۹۹۲ و در تمامی این موارد بحرین با خرد و بصیرت برخورد کرد.

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه از دوحه خواست به خواسته‌های بحرین، عربستان، امارات و مصر پاسخ دهد.

وی افزود: تحقق امنیت دائمی نیاز به ائتلافی استراتژیک بین کشورهای منطقه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین درباره بحران یمن نیز تاکید کرد: بحرین به موضعگیری ثابت خود در زمینه حضور به عنوان عضوی فعال در ائتلاف عربی جهت حمایت از دولت "مشروع" در این کشور از مان تشکیل این ائتلاف پایبند است و خود را مسؤول بازگرداندن امنیت و صلح به یمن و کمک به مردم این کشور در تمامی ابعاد و در راس آن ابعاد انسانی می‌داند!

وی در ادامه مدعی شد، ائتلاف عربی به مسؤولیت خود برای تضمین برقراری وحدت در یمن و تحقق استقلال برای این کشور و نیز حفظ تمامیت ارضی آن و پایان دادن به دخالت‌های خارجی "به ویژه دخالت‌های ایران" ادامه‌ می‌دهد.

خالد بن احمد آل خلیفه بر لزوم دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه با مشارکت جدی کشورهای عربی به نحوی که سوریه بتواند حاکمیت خود بر تمامی اراضی خودش را در دست بگیرد و از شر تمامی انواع گروه‌های تروریستی "به ویژه گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران مانند حزب الله" خلاص شود، و نیز مانع از دخالت‌های منطقه‌ای شود که به حال حاضر و آینده سوریه آسیب می‌زند، تاکید کرد.

وزیر خارجه بحرین در ادامه‌ مدعی شد، منامه به دنبال پایان دادن به تروریسم است و این امر با پیوستن بحرین به برخی از ائتلاف‌ها از جمله ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم، ائتلاف ضد داعش و ائتلاف عربی مشخص شد.

وی بار دیگر از اقدامات امارات برای به کنترل درآوردن جزایر سه‌ گانه که مورد مناقشه با ایران است و حل این مشکل از طریق گفت‌وگو یا دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید