جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره مشکلات اقتصادی

کدخبر: ۲۴۱۷۱۰
اقتصادنیوز: سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: معتقدیم امروز پیشانی کار دولت است و همه باید با تفاهم و وفاق کار را پیش ببریم.
جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره مشکلات اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌ مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه بدون مهمان برگزار شد و کسی از دولت حضور پیدا نکرد. هماهنگی برای اقداماتی درخصوص شرایط فعلی بود. بنا بر این جلسه قرار شد کمیسیون‌های تخصصی به همراه فراکسیون‌ها فعال‌تر شوند. همچنین تاکید شد همه کمیسیون‌ها تخصصی درباره مسائلی مانند ارز، بازار و موضوعات مترادف با این موضوع نگرانی‌های مردم فعالتر عمل کنند و امیدواریم هر چه زودتر نتایج به صحن علنی ارائه شود و جاهایی که نیاز است به صورت فورس‌ماژور کار انجام شود در جلسه سران قوه مطرح خواهد شد تا کار سریع‌تر انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مباحثی که این روزها بسیار داغ است، موضوع ارز و گلایه‌مندیهای مربوط به آن است که با اقدامات پنج‌گانه بانک مرکزی این مسائل دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس هم از اقدامات دولت حمایت می‌کند یا خودش ضمیمه‌ای به اقدامات دولت اضافه می‌کند، پاسخ داد: این موضوعات هم مطرح شد. یکی اینکه تفکری در مجلس حضور دارد که معتقد است دولت باید لوایح را تقدیم کند و مجلس براساس لوایح دولت تصمیم کار کند. عده‌ای از نمایندگان هم معتقدند با توجه به گرفتاریهای دولت، مجلس طرح بدهد اما ما معتقدیم پیشانی کار دولت است و همه باید با تفاهم و وفاق کار را پیش ببریم.

نعمتی با اشاره به استیضاح وزرا در مجلس، گفت: هیات رییسه مجلس باید از خواسته نمایندگان تمکین کند و همیشه هم این طور بوده و هیچگاه جلوی این کار را نگرفته است. امروز بحث استیضاح وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی مطرح است که این استیضاح‌ها از هیات رییسه مجلس به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در واکنش به نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی، گفت: این گلایه‌مندی وجود دارد و مجلس هم از طریق کمیسیون‌های تخصصی روی موضوعات اقتصادی در حال کار کردن است. هم دولت، هم نمایندگان و هم مردم باید با آرامش بیشتر موضوعات را پیگیری کنند. به عقیده بنده بسیاری از خریدها که سریع در دستور کار مردم قرار می‌گیرد به التهاب بازار افزوده است اما آنچه که مسلم است قوه قضاییه و سازمان تعزیزات حکومتی مصمم هستند با متخلفان برخورد کنند.

وی در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت برای عبور از وضعیت اقتصادی جاری، گفت: چندین طرح در مجلس و دولت در دستورکار است. البته این را تاکید می‌کنم برای تامین کالاهای اساسی هیچ کمبودی وجود ندارد و قوای سه‌گانه در این خصوص هیچ دغدغه‌ای ندارند چرا که میزان کافی ذخیره سازی انجام شده است.

نعمتی افزود: در این فضا چند کار را پیشنهاد داده‌ایم. اول ارائه مجموعه‌ای خدمات به اقشار آسیب‌پذیر است. مجلس کاری را در این زمینه آغاز کرده بود اما دوستان دولت گفتند که ما چندین بسته را در دستور کار داریم که قرار شد نوبخت این کار را انجام دهد اما طبیعتا برای دریافت مجوز باید به مجلس مراجعه کنند. بحث دیگر کارت‌های الکترونیک است که تا یک سقفی برای مردم برابری ۴۲۰۰ کالا، در اختیار آنان قرار گیرد؛ البته سقف این کارتها هنوز مشخص نیست.

سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: پیشنهادم به دولت این است که بعد از نهایی شدن هر سه چهار بسته در دولت برای تخصیص منابع مالی زودتر به مجلس لایحه بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به طرح برخی نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق اقشار حقوق‌بگیر، گفت: تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق همواره در لایحه بودجه انجام می‌شود ولی برخی نمایندگان به فکر تهیه طرحی برای افزایش حقوق هستند اما هنوز چیزی روی کاغذ نیامده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید