انتقاد تند اسرائیل از «رئال مادرید» به خاطر تقدیر از «عهد التمیمی»

کدخبر: ۲۴۱۷۷۶
اقتصادنیوز؛ سفیر اسرائیل در اسپانیا نسبت به تقدیر باشگاه رئال مادرید از «عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی واکنش نشان داد.
انتقاد تند اسرائیل از «رئال مادرید» به خاطر تقدیر از «عهد التمیمی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ باشگاه فوتبال رئال مادرید از دختر مبارز فلسطینی تجلیل کرد که این امر با واکنش رژیم اسرائیل همراه بود.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا با اهدای پیراهن این باشگاه به عهد التمیمی، دختر مبارز فلسطینی از وی به خاطر ایستادگی در برابر رژیم اسرائیل تجلیل کرد.

عهد التمیمی رئال مادرید

در همین راستا، روزنامه ورزشی "مارکا" اسپانیا نوشت که التمیمی در مقر باشگاه رئال مادرید از سوی مقام‌های این باشگاه مورد استقبال قرار گرفت و پیراهن شماره ۹ رئال به نام "عهد" به وی اهدا شد.

این درحالی است که باشگاه رئال مادرید تا بدین لحظه هیچ‌گونه بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده است.

اما این اقدام باشگاه رئال با انتقاد اسرائیل همراه بود. در همین راستا، دنیل کوتنر، سفیر رژیم صهیونیستی در اسپانیا در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «تمیمی به خاطر صلح مبارزه نکرده، بلکه وی از خشونت و تروریسم دفاع می‌کند و نهادهایی که از او استقبال و تجلیل کرده‌اند به شکل غیرمستقیم به جای تشویق به گفت‌وگو و تفاهم که ما به آن نیاز داریم تجاوز را تشویق کرده‌اند.

امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز تجلیل باشگاه رئال مادرید از این دختر مبارز فلسطینی را مایه "ننگ و عار" توصیف کرد!

تمیمی درحال حاضر به همراه خانواده‌اش به منظور مشارکت در چند فعالیت اجتماعی و سیاسی در اسپانیا به سر می‌برد.

التمیمی پس از چند ماه حبس در زندان‌های اسرائیل به اتهام سیلی زدن به سرباز اسرائیلی ماه ژوئیه از زندان آزاد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید