گزارش یورونیوز از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها

کدخبر: ۲۴۱۹۲۵
اقتصادنیوز: سپاه پاسداران ایران می‌گوید در حمله‌ای موشکی مقر عاملان حمله تروریستی اهواز در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز، یورونیوز در گزارشی نوشت: خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده‌اند که این حمله ساعت دو بامداد به وقت ایران انجام شد. موشک‌های شلیک شده از سوی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران از نوع موشک‌های بالستیک زمین به زمین بود.

بنا به گزارشها در این حمله منطقه بوکمال در شرق رود فرات در سوریه هدف قرار گرفته است.

تعداد موشک‌های شلیک شده شش فروند اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری فارس موشک‌های شلیک شده از نوع «ذوالفقار» و «قیام» بودند. به گزارش این خبرگزاری بر روی حداقل یکی از این موشک‌ها سه شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» نوشته شده بود.

برد موشک بالستیک میان برد «قیام» ۸۰۰ کیلومتر و برد موشک «ذوالفقار» ۷۵۰ کیلومتر است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به دنبال پرتاب شش موشک به مواضع «تروریست های تکفیری» هفت فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی این نیروها را بمباران کردند.

سپاه پاسداران ایران گفته است که به دنبال حمله بامداد دوشنبه تعدادی از «سرکردگان و عناصر موثر» در حمله اهواز کشته و زخمی شده‌اند.

در جریان حمله افراد مسلح به مراسم رژه نظامی روز ۳۱ شهریور در اهواز، ۲۴ تن کشته و بیش از ۶۰ تن مجروح شدند.

سپاه پاسداران ایران به دنبال حملات تروریستی سال گذشته در تهران نیز مواضع گروه داعش در دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داده بود. رسانه‌های ایران پس از آن حمله از کشته شده داماد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در حمله موشکی خود به دیرالزور خبر داده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید