بسته کمک نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

کدخبر: ۲۴۲۱۶۲
اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که بسته کمک نظامی 38 میلیاردی این کشور به رژیم صهیونیستی که در چارچوب یک یادداشت تفاهم گنجانده شده است، با آغاز سال مالی 2019 وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای اطلاع‌رسانی این وزارتخانه نوشت، این یادداشت تفاهم در سال 2016 میان دولت پیشین آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی منعقد شده بود.

به موجب این سند، واشنگتن قرار است در یک بازه زمانی 10 ساله، هرسال به طور پایه 3.3 میلیارد دلار کمک مالی نظامی و 500 میلیون دلار برای همکاری‌های مشترک در حوزه دفاع موشکی به تل‌آویو اختصاص دهد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه دوشنبه، اجرای این یادداشت تفاهم را «تاریخی» و موجب تقویت روابط دو طرف دانسته است.

این بیانیه همچنین با تکرار ادعاهای نخ‌نمای گذشته، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی علیه رژیم اشغالگر قدس متهم کرده است.

معاهده قبلی کمک های نظامی بین واشنگتن و تل آویو که در سال 2007 منعقد شده بود، با اتمام سال مالی 2018 (دوشنبه یکم اکتبر – 9 مهر) به پایان رسید.

رقم کمک‌های جدید واشنگتن که در مجموع سالانه به سه میلیارد و 800 میلیون دلار می‌رسد، 700 میلیون دلار بیش از کمک های سالیانه قبلی است.

آمریکا طی دهه های گذشته برای سرکوب فلسطینیان، از هیچ کمکی به اشغالگران کوتاهی نکرده است.

دولت کنونی این کشور هرگونه کمک مالی به مردم فلسطین را قطع و آن را صرف پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه کرده است.

صهیونیست‌ها سال هاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند که مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد قدس بزرگ و به حاشیه راندن هر چه بیشتر فلسطینی‌ها است.

قدس که نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین است و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. با این حال دولت آمریکا این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید