سخنگوی کرملین خبر داد؛

گفت‌وگوی نفتی پوتین و وزیر انرژی عربستان

کدخبر: ۲۴۲۲۳۴
اقتصادنیوز؛ رییس جمهور روسیه و وزیر انرژی عربستان سعودی ممکن است هفته جاری در حاشیه یک کنفرانس انرژی در مسکو گفت و گو کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: پوتین قرار است در این کنفرانس سخنرانی کند و در این بین ممکن است با مقامات دیگر دیدارهای کوتاه و غیررسمی داشته باشد.

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: ما احتمال دیدارهای کوتاه پوتین در حاشیه این کنفرانس از جمله دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی را منتفی نمی‌دانیم.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، شنبه هفته جاری با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی تماس گرفت و درباره اقدامات برای حفظ عرضه نفت با هدف اطمینان از ثبات بازار و رشد اقتصادی جهانی گفت و گو کرد. این تماس چند روز پس از این انجام گرفت که ترامپ از اوپک برای قیمتهای بالای نفت انتقاد کرد و از این گروه خواست برای آرام کردن بازار در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در نوامبر، تولیدش را افزایش دهد.

قیمت نفت برنت تحت تاثیر نگرانیهای بازار نسبت به احتمال کمبود عرضه به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران، به بالاترین قیمت در چهار سال گذشته صعود کرده و نفت برنت بالای ۸۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید