بررسی تخصصی گوشی آنر 10؛ دلربای پرافتخار

کدخبر: ۲۴۲۳۱۸
اقتصاد نیوز: آنر 10 پرچمدار جدیدی است که با ظاهر زیبا و سخت افزار قدرتمند، به یک انتخاب وسوسه برانگیز برای خرید تبدیل شده است. در ادامه این مطلب با بررسی آنر 10 همراه باشید.
بررسی تخصصی گوشی آنر 10؛ دلربای پرافتخار

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، برند آنر مدت‌ها است که در بازار تلفن‌های هوشمند حضور دارد و سال به سال با معرفی محصولات جدید و هیجان انگیز، در مقابل سایر تولید کنندگان قدرتنمایی می‌کند. برخلاف عقیده بسیاری از افراد، فعالیت آنر تنها در حوزه تولید گوشی‌های میان رده نبوده و تاکنون پرچمداران قدرتمندی توسط این کمپانی روانه بازار شده است (تماشا کنید: جعبه گشایی آنر 10 برای اولین بار در ایران).

آنر 10 در حال حاضر پرچمدار فعلی این برند محسوب می‌شود و توجهات زیادی را به خودش جلب کرده است. این گوشی در عین بهره‌گیری از مشخصات سخت افزاری به‌روز و همچنین طراحی زیبا، قیمت پایین‌تری نسبت به سایر رقبای هم‌رده خودش دارد. در ادامه این مطلب بررسی آنر 10 را بخوانید.

 

بررسی آنر 9 – مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 7.7 در 71.2 در 149.6 میلیمتر
وزن 153 گرم
جنس بدنه شیشه‌
اندازه نمایشگر 5.84 اینج
نسبت تصویری 19:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن فول اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 432 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 79.9 درصد
نوع دوربین دوگانه
رزولوشن دوربین 16+24 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم لنز اصلی  f/1.8
گشودگی دیافراگم لنز دوم f/1.8
رزولوشن دوربین سلفی 24 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم f/2.0
پردازنده 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 2.4 گیگاهرتز + 4 هسته 1.8 گیگاهرتز
چیپست کایرین 970
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت
رم 4/6/8 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12
سیستم عامل اندروید 8.1
رابط کاربری EMUI 8.1
ظرفیت باتری 3400 میلی‌ آمپر ساعت
قابلیت‌های دیگر حسگر اثر انگشت، فناوری تشخیص چهره، اینفرارد، هوش مصنوعی

طراحی

زبان طراحی آنر 10 تحت تاثیر ترند روز گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و در آن از ناچ نمایشگر و بدنه شیشه‌ای استفاده شده است. وجود بریدگی در صفحه نمایش تاثیر بسزایی در طراحی کلی دستگاه گذاشته و ظاهر بی‌حاشیه‌ای را به این بخش هدیه کرده است. ناچ صفحه نمایش آنر 10 که فضای اندکی از بخش بالایی گوشی را به خودش اختصاص داده، از دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسورها و چراغ اعلانات میزبانی می‌کند.

درست پایین نمایشگر آنر 10، سنسور اثر انگشت مشاهده می‌شود که درون شیشه پنل جلویی جای گرفته و خاصیت دکمه‌ای ندارد. دور تا دور این سنسور با نقطه‌های کوچک پوشیده شده تا کاربر متوجه مرز بین اسکنر و باقی بخش‌های بدنه شود. با توجه به عدم قرار گیری سنسور اثر انگشت روی بدنه پشتی، حاشیه قابل ملاحظه‌ای پایین نمایشگر ایجاد شده که شاید به ذائقه برخی کاربران خوش نیاید.

آنر معمولا از نظر رنگ بندی در بدنه گوشی‌ها بسیار نوآورانه و خاص عمل می‌کند؛ به طوری که هربار در گوشی‌های جدید این کمپانی شاهد اضافه شدن رنگ بندی‌های جذابی هستیم. دو رنگ سبز و آبی فانتومی آنر 10 به صورت گرادینی طراحی شده و هر دو ظاهر چشم‌نوازی را به دستگاه می‌دهند. علاوه بر دو رنگ گرادیانی، برای این گوشی رنگ‌های مشکی، سفید و خاکستری معمولی هم در نظر گرفته شده است.

روی بدنه شیشه‌ای آنر 10 شاهد قرارگیری دو لنز دوربین در یک محفظه با کمی بیرون زدگی از قاب هستیم. در کنار این محفظه، فلاش LED قرار گرفته است. علاوه بر این موارد، تنها نام برند آنر و عبارت AI Camera که به هوش مصنوعی دوربین آن اشاره دارد، دیده می‌شود. جالب است بدانید  بدنه شیشه‌ای این دستگاه برخلاف انتظارات، اصلا مستعد جذب اثر انگشت نیست.

وزن 153 گرمی، آنر 10 را به یکی از سبک‌ترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار تبدیل کرده است؛ این فاکتور همراه با ضخامت کم دستگاه به خوش دستی آن کمک بسزایی می‌کند.

مانند اکثر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار، دور تا دور آنر 10 یک فریم فلزی پوشیده شده است. این فریم از جایگاه دو سیمکارت، دکمه‌های کنترل صدا و پاور، میکروفون‌ها، سنسور مادون قرمز، اسپیکر و پورت USB Type C میزبانی می‌‌کند.

صفحه نمایش

این روزها سازندگان تلفن‌های هوشمند حسابی به ناچ در نمایشگر علاقه نشان می‌دهند و معمولا در صفحه نمایش تولیدات‌شان این بریدگی را اضافه می‌کنند. آنر 10 هم از آن‌جایی که حسابی به مد روز گوشی‌ها پایبند است، از ناچ در این بخش بهره می‌برد.

نمایشگر آنر 10 از نوع IPS LCD است و با رزولوشن فول اچ دی پلاس فعالیت می‌کند. با توجه به اندازه 5.84 اینچی این صفحه نمایش، چگالی پیکسلی 432PPI برای آن ایجاد شده که مقدار مناسبی است. امکان ایجاد تغییر در رزولوشن به طور دستی هم موجود بوده و شما قادر به کاهش آن تا اچ دی پلاس خواهید بود. با انتخاب این مود مصرف انرژی دستگاه کمتر شده و به شارژدهی بیشتری دست خواهید یافت.

در منوی تنظیمات آنر 10 بخشی برای تعیین دمای رنگ‌ها و تغییر در آن‌ها ایجاد شده که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از مود‌های موجود را انتخاب کنید. در مود Vivid که دمای رنگ‌ها گرم‌تر می‌شود، مقدار روشنایی نمایشگر به حداکثرترین حالت خودش یعنی 508 نیت می‌رسد.

با وجود اینکه در این مدل شاهد قرارگیری پنل IPS LCD هستیم، عمق رنگ مشکی در نمایشگر بسیار خوب بوده و شاهد سطح کنتراست بالایی در آن هستیم. این کنتراست بالا باعث شده تا کاربر بتواند با قرار دادن یک حاشیه مشکی رنگ، ظاهر برش خورده صفحه نمایش را پنهان کند.

 دوربین

با توجه به اینکه دوربین‌های دوگانه امکانات مفیدی را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری به کاربر ارایه می‌کنند، استفاده از این ماژول‌های دوتایی به یک ترند دیگر در تلفن‌های هوشمند تبدیل شده؛ به طوری که نه تنها گوشی‌های پرچمدار، بلکه میان رده‌ها و محصولات اقتصادی هم به این نوع دوربین‌ها مجهز می‌شوند.

آنر یکی از آن دسته کمپانی‌های پیشتاز در زمینه دوربین محسوب می‌شود که از همان ابتدا در این بخش بسیار پرقدرت ظاهر شده بود؛ به همین ترتیب با توجه به سابقه این برند، باید از پرچمدار جدید آنر تجربه عالی در عکاسی و فیلمبرداری را انتظار داشت.

آنر 10 به دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 16 و 24 مگاپیکسل مجهز شده است. سنسور 24 مگاپیکسلی در این دستگاه از نوع مونوکروم بوده که برای ثبت جزییات بیشتر در تصاویر فعالیت می‌کند. از دیگر فواید استفاده از دو لنز دوربین برای آنر 10 می‌توان به قابلیت عکاسی پرتره، تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و زوم اپتیکال 2 برابری اشاره کرد.

در این مدل خبری از لرزشگیر اپتیکال یا حتی لرزگشیر دیجیتال برای دو لنز دوربین نیست و شما باید حین عکاسی و فیلمبرداری حسابی مراقب لرزش‌های احتمالی باشید. فیلمبرداری توسط آنر 10 با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. ‌

آنر برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در شرایط نوی نامناسب، فلاش LED را در کنار دو لنز دوربین قرار داده است. با وجود اینکه فلاش استفاده شده از نوع چندگانه نیست، اما در برخی شرایط می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

آنر 10 به یک دوربین سلفی با رزولوشن 24 مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین سلفی علیرغم عدم پشتیبانی از فوکوس خودکار، کیفیت بسیار بالایی دارد و تصاویر باکیفیتی توسط آن به ثبت می‌رسند.

در رابط کاربری دوربین آنر 10 مودهای مختلفی برای عکاسی  قرار گرفته است. یکی از کاربردی‌ترین مودهای موجود در این بخش، Portrait بوده که معمولا برای ثبت عکس از چهره افراد استفاده می‌شود. در این وضعیت می‌توان از سوژ‌های مختلف با افکت بوکه برای پس زمینه عکس‌برداری کرد. با قابلیت Stage lighting در این مود، می‌توان از افکت‌های نوری در جهت‌های مختلف برای سوژه استفاده کرد. مود زیبایی یکی دیگر از امکاناتی است که از بخش عکاسی پرتره قابل دسترسی بوده و توسط آن می‌توانید چهره‌های موجود در عکس را رتوش کنید.

ساخت چهره به صورت سه بعدی قابلیت دیگری است که در برنامه دوربین آنر 10 یافت می‌شود. توسط این ویژگی‌ می‌توان چهره افراد را توسط لنز دوربین اسکن کرد و به یک نسخه سه بعدی از آن دست یافت. امکان دخیره فایل‌های ساخته شده با فرمت GIF و اشتراک گذاری آن‌ها هم موجود است.

از دیگر مودهای موجود در دوربین آنر 10 می‌توان به AR Lens، عکاسی Pro، فیلمبرداری صحنه آهسته، حالت شب، پانوراما، رد نور، اچ دی آر، تایم لپس، فیلتر، پانورامای سه بعدی، واترمارک و حالت هنرمند اشاره کرد.

 بخش هیجان انگیز دوربین آنر 10 که توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرده، به هوش مصنوعی آن مربوط می‌شود. فعال سازی هوش مصنوعی در دوربین این گوشی با انتخاب گزینه AI انجام شده و  شما می‌توانید آن را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید. به لطف هوش مصنوعی در دوربین آنر 10، شرایط محیطی به سرعت شناسایی شده و بهترین تنظیمات مربوط به رنگ برای بهبود در کیفیت تصاویر اعمال می‌شود.

در ادامه بررسی آنر 10 می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با این گوشی را مشاهده کنید.

btfrptnbsmartcapturesmartcapturesmartcapturedavdavdavmdemde

سخت افزار

با توجه به اینکه آنر 10 در رده گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد، از نظر سخت افزار بسیار قدرتمند ظاهر شده است. آنر 10 به چیپست کایرین 970 مجهز شده که روی آن یک پردازنده 8 هسته‌ای قرار گرفته است. از 8 هسته به‌کار رفته برای پردازنده این دستگاه، 4 هسته با فرکانس 2.4 و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. در بررسی آنر 10 متوجه عملکرد مناسب این پردازنده شدیم.

آنر برای این پرچمدار سه نسخه با رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایت را در نظر گرفته و بر اساس آن کاربران می‌توانند مدل مورد نیازشان را انتخاب و خریداری کنند.

متاسفانه در آنر 10 خبری از جایگاه کارت حافظه نیست و باید به همان میزان فضایی که توسط حافظه داخلی در اختیارتان قرار می‌گیرد، بسنده کنید. آنر 10 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی موجود است.

Mali-G72 MP12 نام پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای آنر 10 است که به راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی و اپلیکیشن‌های سنگین برمی‌آید. در طی بررسی آنر 10 بازی‌های مختلفی را تست کردیم و از عملکرد آن کاملا راضی بودیم.

نرم افزار

به جرات نرم افزار را می‌توان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی آنر 10 به حساب آورد. این پرچمدار از نسخه 8.1 سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و با رابط کاربری EMUI شخصی سازی شده است.

اپلیکیشن‌های کاربردی متعددی مانند Health برای کنترل سلامتی، File برای مدیریت فایل‌ها، Phone Clone برای تبادل اطلاعات و بسیاری دیگر از این موارد به صورت پیش فرض در رابط کاربری EMUI 8.1 حضور دارد.

در آنر 10 این اختیار به کاربر داده می‌شود تا عملکرد دکمه‌های ناوبری را به صورت نرم افزاری یا لمسی تغییر دهد. در منوی System Navigation از بخش تنظیمات می‌توان از میان چند مود مختلف یکی را برای تعیین کاربری دکمه‌های ناوبری انتخاب کرد. یکی از مودهای موجود در این قسمت، سنسور اثر انگشت دستگاه را به کنترل کننده ناوبری تبدیل می‌کند و توسط آن می‌توان با اجرای دستورات حرکتی روی اسکنر به خواص دکمه‌های ناوبری دست یافت. برای مثال در این وضعیت با یک بار تپ کردن روی سنسور اثر انگشت به صفحه قبل بازمی‌گردید. داک و دکمه هدایتی ناوبری از دیگر مودهای موجود در این بخش هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی آنر 10 – رابط کاربری EMUI 8.1

موارد اشاره شده در این بخش از بررسی آنر 10 تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های موجود در رابط کاربری EMUI هستند و به مرور زمان حین کار با گوشی با تمامی آن‌ها آشنا خواهید شد.

قابلیت‌های کاربردی، باتری و صدا

آنر 10 از سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره بهره می‌برد و از این طریق سطح بالایی از امنیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سنسور اثر انگشت در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته است. گاهی اوقات یافتن این اسکنر با توجه به هم سطح بودنش با شیشه پنل جلویی می‌تواند دشوار باشد.

قابلیت تشخیص چهره روش دیگری برای بازگشایی قفل دستگاه است که توسط دوربین سلفی کار می‌کند. تشخیص چهره شاید به اندازه سنسور اثر انگشت امنیت بالایی نداشته باشد، اما از نظر سرعت و راحتی در استفاده نظر کاربران زیادی را به خودش جلب کرده است. 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این روزها اکثر سازندگان تلفن‌های همراه آن را به فراموشی سپرده‌اند، سنسور مادون قرمز یا همان اینفرارد است. آنر 10 به این سنسور مجهز شده و از این طریق قابلیت کنترل دستگاه‌های مختلف توسط گوشی را ارایه می‌کند. با وجود اپلیکیشن Smart Remote تنها کافی است نوع دستگاه خود را مشخص کنید و سپس از قابلیت کنترل از راه دور دستگاه بهره ببرید.

باتری در نظر گرفته شده برای آنر 10 ظرفیتی معادل 3400 میلی آمپر ساعت دارد که نسبت به نسل قبل 200 میلی آمپر ساعت افزایش داشته است. با توجه به این ظرفیت باتری، شارژدهی دستگاه در رده خوبی قرار گرفته و برای مدت یک روز کامل با استفاده نه چندان سنگین دوام می‌آورد.

 با توجه به بهره گیری این دستگاه از فناوری سوپرشارژ و همچنین وجود آداپتور 5 آمپری در جعبه آن، فول شارژ کردن باتری گوشی با سرعت بالایی انجام می‌شود. آنر 10 در مدت نیم ساعت از 0 تا 65 درصد شارژ می‌شود. متاسفانه این محصول از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی آنر 10

صدا در آنر 10 به صورت مونو پخش می‌شود و خبری از اسپیکر دوتایی در این گوشی نیست. این تک اسپیکر از نظر کیفیت و حجم صدا عمکلرد مناسبی داشته و می‌تواند پاسخگوی نیازهای اکثر کاربران باشد. البته آنر مانند اکثر تولیداتش قابلیت‌های خاصی را برای شخصی سازی در خروجی صدای هدفون ایجاد کرده و شما می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به بهترین کیفیت صدا استفاده کنید. از این بخش به تنظیمات مختلفی مانند اکولایزر، حالت صدا، نوع هدفون و عمق صدا دسترسی خواهید داشت. آنر 10 از جک صوتی 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از هدفون‌های استاندارد مختلف استفاده کنید. متاسفانه آنر در جعبه این محصول هدفونی برای استفاده قرار نداده است.

بررسی آنر 10 – موزیک پلیر و تنظیمات صدا

 

بررسی

Honor 10

8.9امتیاز

اگر در جستجوی یک پرچمدار اقتصادی با دوربین دوگانه باکیفیت، مشخصات سخت افزاری مناسب و ظاهر فوق العاده زیبا هستید، گوشی آنر 10 می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید باشد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • دوربین دوگانه با قابلیت‌های فراوان
  • قابلیت‌های نرم افزاری متنوع
  • پشتیبانی از مادون قرمز

نقاط منفی

  • دوربین بیرون زده از قاب
  • اسپیکر مونو
  • نبود هدفون در جعبه دستگاه

جمع بندی

  • طراحی0
     
  • صفحه نمایش0
     
  • دوربین0
     
  • سخت افزار0
     
  • نرم افزار0
     
  • قابلیت‌های کاربردی0
     
  • صدا0
     
  • باتری

بررسی آنر 9 – مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 7.7 در 71.2 در 149.6 میلیمتر
وزن 153 گرم
جنس بدنه شیشه‌
اندازه نمایشگر 5.84 اینج
نسبت تصویری 19:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن فول اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 432 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 79.9 درصد
نوع دوربین دوگانه
رزولوشن دوربین 16+24 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم لنز اصلی  f/1.8
گشودگی دیافراگم لنز دوم f/1.8
رزولوشن دوربین سلفی 24 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم f/2.0
پردازنده 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 2.4 گیگاهرتز + 4 هسته 1.8 گیگاهرتز
چیپست کایرین 970
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت
رم 4/6/8 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12
سیستم عامل اندروید 8.1
رابط کاربری EMUI 8.1
ظرفیت باتری 3400 میلی‌ آمپر ساعت
قابلیت‌های دیگر حسگر اثر انگشت، فناوری تشخیص چهره، اینفرارد، هوش مصنوعی

طراحی

زبان طراحی آنر 10 تحت تاثیر ترند روز گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و در آن از ناچ نمایشگر و بدنه شیشه‌ای استفاده شده است. وجود بریدگی در صفحه نمایش تاثیر بسزایی در طراحی کلی دستگاه گذاشته و ظاهر بی‌حاشیه‌ای را به این بخش هدیه کرده است. ناچ صفحه نمایش آنر 10 که فضای اندکی از بخش بالایی گوشی را به خودش اختصاص داده، از دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسورها و چراغ اعلانات میزبانی می‌کند.

درست پایین نمایشگر آنر 10، سنسور اثر انگشت مشاهده می‌شود که درون شیشه پنل جلویی جای گرفته و خاصیت دکمه‌ای ندارد. دور تا دور این سنسور با نقطه‌های کوچک پوشیده شده تا کاربر متوجه مرز بین اسکنر و باقی بخش‌های بدنه شود. با توجه به عدم قرار گیری سنسور اثر انگشت روی بدنه پشتی، حاشیه قابل ملاحظه‌ای پایین نمایشگر ایجاد شده که شاید به ذائقه برخی کاربران خوش نیاید.

آنر معمولا از نظر رنگ بندی در بدنه گوشی‌ها بسیار نوآورانه و خاص عمل می‌کند؛ به طوری که هربار در گوشی‌های جدید این کمپانی شاهد اضافه شدن رنگ بندی‌های جذابی هستیم. دو رنگ سبز و آبی فانتومی آنر 10 به صورت گرادینی طراحی شده و هر دو ظاهر چشم‌نوازی را به دستگاه می‌دهند. علاوه بر دو رنگ گرادیانی، برای این گوشی رنگ‌های مشکی، سفید و خاکستری معمولی هم در نظر گرفته شده است.

روی بدنه شیشه‌ای آنر 10 شاهد قرارگیری دو لنز دوربین در یک محفظه با کمی بیرون زدگی از قاب هستیم. در کنار این محفظه، فلاش LED قرار گرفته است. علاوه بر این موارد، تنها نام برند آنر و عبارت AI Camera که به هوش مصنوعی دوربین آن اشاره دارد، دیده می‌شود. جالب است بدانید  بدنه شیشه‌ای این دستگاه برخلاف انتظارات، اصلا مستعد جذب اثر انگشت نیست.

وزن 153 گرمی، آنر 10 را به یکی از سبک‌ترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار تبدیل کرده است؛ این فاکتور همراه با ضخامت کم دستگاه به خوش دستی آن کمک بسزایی می‌کند.

مانند اکثر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار، دور تا دور آنر 10 یک فریم فلزی پوشیده شده است. این فریم از جایگاه دو سیمکارت، دکمه‌های کنترل صدا و پاور، میکروفون‌ها، سنسور مادون قرمز، اسپیکر و پورت USB Type C میزبانی می‌‌کند.

صفحه نمایش

این روزها سازندگان تلفن‌های هوشمند حسابی به ناچ در نمایشگر علاقه نشان می‌دهند و معمولا در صفحه نمایش تولیدات‌شان این بریدگی را اضافه می‌کنند. آنر 10 هم از آن‌جایی که حسابی به مد روز گوشی‌ها پایبند است، از ناچ در این بخش بهره می‌برد.

نمایشگر آنر 10 از نوع IPS LCD است و با رزولوشن فول اچ دی پلاس فعالیت می‌کند. با توجه به اندازه 5.84 اینچی این صفحه نمایش، چگالی پیکسلی 432PPI برای آن ایجاد شده که مقدار مناسبی است. امکان ایجاد تغییر در رزولوشن به طور دستی هم موجود بوده و شما قادر به کاهش آن تا اچ دی پلاس خواهید بود. با انتخاب این مود مصرف انرژی دستگاه کمتر شده و به شارژدهی بیشتری دست خواهید یافت.

در منوی تنظیمات آنر 10 بخشی برای تعیین دمای رنگ‌ها و تغییر در آن‌ها ایجاد شده که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از مود‌های موجود را انتخاب کنید. در مود Vivid که دمای رنگ‌ها گرم‌تر می‌شود، مقدار روشنایی نمایشگر به حداکثرترین حالت خودش یعنی 508 نیت می‌رسد.

با وجود اینکه در این مدل شاهد قرارگیری پنل IPS LCD هستیم، عمق رنگ مشکی در نمایشگر بسیار خوب بوده و شاهد سطح کنتراست بالایی در آن هستیم. این کنتراست بالا باعث شده تا کاربر بتواند با قرار دادن یک حاشیه مشکی رنگ، ظاهر برش خورده صفحه نمایش را پنهان کند.

 دوربین

با توجه به اینکه دوربین‌های دوگانه امکانات مفیدی را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری به کاربر ارایه می‌کنند، استفاده از این ماژول‌های دوتایی به یک ترند دیگر در تلفن‌های هوشمند تبدیل شده؛ به طوری که نه تنها گوشی‌های پرچمدار، بلکه میان رده‌ها و محصولات اقتصادی هم به این نوع دوربین‌ها مجهز می‌شوند.

آنر یکی از آن دسته کمپانی‌های پیشتاز در زمینه دوربین محسوب می‌شود که از همان ابتدا در این بخش بسیار پرقدرت ظاهر شده بود؛ به همین ترتیب با توجه به سابقه این برند، باید از پرچمدار جدید آنر تجربه عالی در عکاسی و فیلمبرداری را انتظار داشت.

آنر 10 به دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 16 و 24 مگاپیکسل مجهز شده است. سنسور 24 مگاپیکسلی در این دستگاه از نوع مونوکروم بوده که برای ثبت جزییات بیشتر در تصاویر فعالیت می‌کند. از دیگر فواید استفاده از دو لنز دوربین برای آنر 10 می‌توان به قابلیت عکاسی پرتره، تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و زوم اپتیکال 2 برابری اشاره کرد.

در این مدل خبری از لرزشگیر اپتیکال یا حتی لرزگشیر دیجیتال برای دو لنز دوربین نیست و شما باید حین عکاسی و فیلمبرداری حسابی مراقب لرزش‌های احتمالی باشید. فیلمبرداری توسط آنر 10 با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. ‌

آنر برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در شرایط نوی نامناسب، فلاش LED را در کنار دو لنز دوربین قرار داده است. با وجود اینکه فلاش استفاده شده از نوع چندگانه نیست، اما در برخی شرایط می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

آنر 10 به یک دوربین سلفی با رزولوشن 24 مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین سلفی علیرغم عدم پشتیبانی از فوکوس خودکار، کیفیت بسیار بالایی دارد و تصاویر باکیفیتی توسط آن به ثبت می‌رسند.

در رابط کاربری دوربین آنر 10 مودهای مختلفی برای عکاسی  قرار گرفته است. یکی از کاربردی‌ترین مودهای موجود در این بخش، Portrait بوده که معمولا برای ثبت عکس از چهره افراد استفاده می‌شود. در این وضعیت می‌توان از سوژ‌های مختلف با افکت بوکه برای پس زمینه عکس‌برداری کرد. با قابلیت Stage lighting در این مود، می‌توان از افکت‌های نوری در جهت‌های مختلف برای سوژه استفاده کرد. مود زیبایی یکی دیگر از امکاناتی است که از بخش عکاسی پرتره قابل دسترسی بوده و توسط آن می‌توانید چهره‌های موجود در عکس را رتوش کنید.

ساخت چهره به صورت سه بعدی قابلیت دیگری است که در برنامه دوربین آنر 10 یافت می‌شود. توسط این ویژگی‌ می‌توان چهره افراد را توسط لنز دوربین اسکن کرد و به یک نسخه سه بعدی از آن دست یافت. امکان دخیره فایل‌های ساخته شده با فرمت GIF و اشتراک گذاری آن‌ها هم موجود است.

از دیگر مودهای موجود در دوربین آنر 10 می‌توان به AR Lens، عکاسی Pro، فیلمبرداری صحنه آهسته، حالت شب، پانوراما، رد نور، اچ دی آر، تایم لپس، فیلتر، پانورامای سه بعدی، واترمارک و حالت هنرمند اشاره کرد.

 بخش هیجان انگیز دوربین آنر 10 که توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرده، به هوش مصنوعی آن مربوط می‌شود. فعال سازی هوش مصنوعی در دوربین این گوشی با انتخاب گزینه AI انجام شده و  شما می‌توانید آن را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید. به لطف هوش مصنوعی در دوربین آنر 10، شرایط محیطی به سرعت شناسایی شده و بهترین تنظیمات مربوط به رنگ برای بهبود در کیفیت تصاویر اعمال می‌شود.

در ادامه بررسی آنر 10 می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با این گوشی را مشاهده کنید.

btfrptnbsmartcapturesmartcapturesmartcapturedavdavdavmdemde

سخت افزار

با توجه به اینکه آنر 10 در رده گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد، از نظر سخت افزار بسیار قدرتمند ظاهر شده است. آنر 10 به چیپست کایرین 970 مجهز شده که روی آن یک پردازنده 8 هسته‌ای قرار گرفته است. از 8 هسته به‌کار رفته برای پردازنده این دستگاه، 4 هسته با فرکانس 2.4 و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. در بررسی آنر 10 متوجه عملکرد مناسب این پردازنده شدیم.

آنر برای این پرچمدار سه نسخه با رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایت را در نظر گرفته و بر اساس آن کاربران می‌توانند مدل مورد نیازشان را انتخاب و خریداری کنند.

متاسفانه در آنر 10 خبری از جایگاه کارت حافظه نیست و باید به همان میزان فضایی که توسط حافظه داخلی در اختیارتان قرار می‌گیرد، بسنده کنید. آنر 10 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی موجود است.

Mali-G72 MP12 نام پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای آنر 10 است که به راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی و اپلیکیشن‌های سنگین برمی‌آید. در طی بررسی آنر 10 بازی‌های مختلفی را تست کردیم و از عملکرد آن کاملا راضی بودیم.

در ادامه بررسی آنر 10 می‌توانید نتایج بنچمارک‌های بدست آمده توسط این پرچمدار را مشاهده کنید.

بررسی آنر 10 با بنچمارک AnTuTu 7.0

 
Powered By : click.ir

بررسی آنر 10 از نظر قدرت گرافیکی با بنچمارک (GFX Manhattan onscreen)

 
Powered By : click.ir

نرم افزار

به جرات نرم افزار را می‌توان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی آنر 10 به حساب آورد. این پرچمدار از نسخه 8.1 سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و با رابط کاربری EMUI شخصی سازی شده است.

اپلیکیشن‌های کاربردی متعددی مانند Health برای کنترل سلامتی، File برای مدیریت فایل‌ها، Phone Clone برای تبادل اطلاعات و بسیاری دیگر از این موارد به صورت پیش فرض در رابط کاربری EMUI 8.1 حضور دارد.

در آنر 10 این اختیار به کاربر داده می‌شود تا عملکرد دکمه‌های ناوبری را به صورت نرم افزاری یا لمسی تغییر دهد. در منوی System Navigation از بخش تنظیمات می‌توان از میان چند مود مختلف یکی را برای تعیین کاربری دکمه‌های ناوبری انتخاب کرد. یکی از مودهای موجود در این قسمت، سنسور اثر انگشت دستگاه را به کنترل کننده ناوبری تبدیل می‌کند و توسط آن می‌توان با اجرای دستورات حرکتی روی اسکنر به خواص دکمه‌های ناوبری دست یافت. برای مثال در این وضعیت با یک بار تپ کردن روی سنسور اثر انگشت به صفحه قبل بازمی‌گردید. داک و دکمه هدایتی ناوبری از دیگر مودهای موجود در این بخش هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی آنر 10 – رابط کاربری EMUI 8.1

موارد اشاره شده در این بخش از بررسی آنر 10 تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های موجود در رابط کاربری EMUI هستند و به مرور زمان حین کار با گوشی با تمامی آن‌ها آشنا خواهید شد.

قابلیت‌های کاربردی، باتری و صدا

آنر 10 از سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره بهره می‌برد و از این طریق سطح بالایی از امنیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سنسور اثر انگشت در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته است. گاهی اوقات یافتن این اسکنر با توجه به هم سطح بودنش با شیشه پنل جلویی می‌تواند دشوار باشد.

قابلیت تشخیص چهره روش دیگری برای بازگشایی قفل دستگاه است که توسط دوربین سلفی کار می‌کند. تشخیص چهره شاید به اندازه سنسور اثر انگشت امنیت بالایی نداشته باشد، اما از نظر سرعت و راحتی در استفاده نظر کاربران زیادی را به خودش جلب کرده است. 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این روزها اکثر سازندگان تلفن‌های همراه آن را به فراموشی سپرده‌اند، سنسور مادون قرمز یا همان اینفرارد است. آنر 10 به این سنسور مجهز شده و از این طریق قابلیت کنترل دستگاه‌های مختلف توسط گوشی را ارایه می‌کند. با وجود اپلیکیشن Smart Remote تنها کافی است نوع دستگاه خود را مشخص کنید و سپس از قابلیت کنترل از راه دور دستگاه بهره ببرید.

باتری در نظر گرفته شده برای آنر 10 ظرفیتی معادل 3400 میلی آمپر ساعت دارد که نسبت به نسل قبل 200 میلی آمپر ساعت افزایش داشته است. با توجه به این ظرفیت باتری، شارژدهی دستگاه در رده خوبی قرار گرفته و برای مدت یک روز کامل با استفاده نه چندان سنگین دوام می‌آورد.

 با توجه به بهره گیری این دستگاه از فناوری سوپرشارژ و همچنین وجود آداپتور 5 آمپری در جعبه آن، فول شارژ کردن باتری گوشی با سرعت بالایی انجام می‌شود. آنر 10 در مدت نیم ساعت از 0 تا 65 درصد شارژ می‌شود. متاسفانه این محصول از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی آنر 10

صدا در آنر 10 به صورت مونو پخش می‌شود و خبری از اسپیکر دوتایی در این گوشی نیست. این تک اسپیکر از نظر کیفیت و حجم صدا عمکلرد مناسبی داشته و می‌تواند پاسخگوی نیازهای اکثر کاربران باشد. البته آنر مانند اکثر تولیداتش قابلیت‌های خاصی را برای شخصی سازی در خروجی صدای هدفون ایجاد کرده و شما می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به بهترین کیفیت صدا استفاده کنید. از این بخش به تنظیمات مختلفی مانند اکولایزر، حالت صدا، نوع هدفون و عمق صدا دسترسی خواهید داشت. آنر 10 از جک صوتی 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از هدفون‌های استاندارد مختلف استفاده کنید. متاسفانه آنر در جعبه این محصول هدفونی برای استفاده قرار نداده است.

بررسی آنر 10 – موزیک پلیر و تنظیمات صدا

 

بررسی

Honor 10

8.9امتیاز

اگر در جستجوی یک پرچمدار اقتصادی با دوربین دوگانه باکیفیت، مشخصات سخت افزاری مناسب و ظاهر فوق العاده زیبا هستید، گوشی آنر 10 می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید باشد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • دوربین دوگانه با قابلیت‌های فراوان
  • قابلیت‌های نرم افزاری متنوع
  • پشتیبانی از مادون قرمز

نقاط منفی

  • دوربین بیرون زده از قاب
  • اسپیکر مونو
  • نبود هدفون در جعبه دستگاه

جمع بندی

  • طراحی0
     
  • صفحه نمایش0
     
  • دوربین0
     
  • سخت افزار0
     
  • نرم افزار0
     
  • قابلیت‌های کاربردی0
     
  • صدا0
     
  • باتری
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید