زمان حذف ترامپ فرا رسیده است

کدخبر: ۲۴۲۳۴۰
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«آیا زمان حذف ترامپ فرا رسیده؟ » به سرنوشت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخت.

 به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این یادداشت آمده است:جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در یک اظهارنظر غیرمعمول ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ نسبت به عواقب استمرار چنین سیاستهائی هشدار داد. کری به رفتارهای ترامپ هم تاخت و آنرا پوپولیستی و عوام فریبانه معرفی کرد. وی گفت ترامپ حتی آمریکا را هم پوپولیستی کرده و به سیاست‌های عوام فریبانه در مقیاس جهانی روی آورده است. وزیر خارجه سابق آمریکا قویاً به انزوای جهانی آمریکا معترض و معتقد است که ترامپ نه تنها خود بلکه دولت و مردم آمریکا را هم در جهان منزوی و تنها کرده است و شرایطی را پدید آورده که متحدان همیشگی واشنگتن یا کنار کشیده‌اند و یا در برابر آمریکا موضع گرفته‌اند. کری حتی پا را فراتر گذاشته و کاخ سفید را به لجنزاری متعفن و پر از رسوائی و فساد معرفی کرده که اگر مردم آمریکا و دنیا از اسرار پشت پرده آن آگاه شوند، دیگر حیثیتی برای کاخ سفید و آمریکا باقی نمی‌ماند.»

جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: با نگاهی به فهرست عملکرد ترامپ، بهتر می‌توان دریافت که وی صرفاً برای توسل به سیاست دفع الوقت و البته به روش خودش دست به این تصمیمات جنجالی زده است. برتر دانستن خود و دولتش نسبت به تمامی دولتها و روسای جمهور گذشته تاریخ آمریکا که باعث تمسخر و خنده روسای جمهور حاضر در اجلاس اخیر سازمان ملل شد و برعهده گرفتن سرپرستی هیئت آمریکائی در شورای امنیت که عملاً بوی تند خودنمائی و خودبزرگ بینی از آن به مشام می‌رسید، اخیراً به فهرست بلند بالای خرابکاری‌های ترامپ افزده شده است.این نکته از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از روانشناسان برجسته و روانپزشکان صاحب نام، با صراحت ترامپ را به خاطر بیماری پارانوئید و پنهان کردن آن در دوره انتخابات ریاست جمهوری، به پنهانکاری و بالاتر از آن فریبکاری متهم کرده‌اند و 350 سردبیر رسانه‌های آمریکائی در یک موضع واحد علیه ترامپ و عملکردش موضع گرفتند و سیاستهای وی را محکوم کردند. وقتی انبوه عظیمی از صاحبنظران و عناصر مطرح در جامعه آمریکا چنین برداشت مشترکی از موضوع دارند، مسئله کاملاً فرق می‌کند و آنچه باقی می‌ماند این است که آیا زمان سقوط یا حذف ترامپ فرا رسیده است؟ پاسخ جان کری به این سوال مثبت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید