تصویر تحویل سامانه اس300 روسیه به سوریه

کدخبر: ۲۴۲۳۹۲
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه تصاویر مربوط به تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ این کشور به سوریه را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه تصاویر مربوط به تحویل سامانه موشکی زمین به هوا اس-300 این کشور به سوریه را منتشر کرد.

این تصاویر که در شبکه تلویزیونی روسیه 24، شبکه خبری روسی زبان آن را منتشر کرد، تخلیه سامانه موشکی اس-300 از یک هواپیمایی باری نظامی را نشان می‌دهد. تخلیه و تحویل سامانه موشکی اس-300 در شب انجام شده است.

8738773_106

روز سه شنبه سرگئی شویکو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مسکو همچنین به عنوان بخشی از تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه، 49 واحد تجهیزات نظامی را به این کشور به منظور ارتقاء امنیت نیروهای روسیه در سوریه تحویل داده است.

 وزیر دفاع روسیه همچنین پیشتر اعلام کرد: تصمیم تحویل سامانه اس-300 به سوریه در سال 2010 اتخاد شده بود. در حال حاضر سامانه‌های اس-300 روسیه در اطراف پایگاه دریایی تارتوس به کار گرفته شده اند. سامانه بسیار مدرن اس-400 هم به پایگاه هوایی حمیمیم فرستاده شده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه ارتش سوریه برای یادگیری نحوه بکارگیری سامانه های موشکی اس-300 به سه ماه زمان نیاز دارد. در 24 سپتامبر وزیر دفاع روسیه اعلام کرد اقداماتی را جهت افزایش میزان امنیت نیروهای نظامی خود در سوریه در پیش خواهد گرفت که از جمله این اقدامات تحویل سامانه اس-300 به سوریه است که به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه، که مسکو رژیم صهیونیستی را مسئول آن می‌داند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی خود در این خصوص اعلام کرد امیدوار است روسیه سامانه موشکی اس-300 را در سوریه مستقر کند؛ زیرا این اقدام منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد. چند روز پیش روزنامه هآرتص به نقل از آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد در صورت استفاده از سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه در سوریه علیه اسرائیل،  این رژیم ممکن است این سامانه را هدف قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید