به ظرف شامپو خود آب اضافه نکنید

کدخبر: ۲۴۲۳۹۸
اقتصادنیوز : شامپو از جمله مواد آرایشی است که انواع و برندهای مختلفی دارد و تمام افراد در تمام سنین از آن استفاده می کنند.سدیم لوریل اتر سولفات نام یک ماده شیمیایی است که در اکثر شامپوها وجود دارد.

به گزارش اقتاصدنیوز به نقل از بهداشت نیوز: کیفیت این ماده شیمیایی در ایجاد حساسیت های پوستی و ریزش موهای شما نقش مهمی دارد.اگر این ماده دارای ناخالصی باشد،موجب خارش سر، ریزش مو و تحریکات پوستی می‌شود و حتی ممکن است باعث سرطان نیز گردد.

با توجه به اینکه پوست و موی اطفال حساس است، شامپوهای بچه طوری فرموله شده که خاصیت برندگی کمتری داشته باشند و پاک کننده‌ها یا سورفکتانت هایی به شامپو بچه اضافه می‌کنند که دارای PH خنثی و ملایم‌تر باشد به طوری که چشم‌های کودکان را نسوزاند، حتی مواد افزودنی، نرم کننده و ویتامینه را هم به شامپو بچه اضافه نمی‌کنند. لذا برای کودکان از شامپوی مخصوص استفاده نمائید.

شامپوها بر اساس نوع مو به چرب، معمولی، خشک تقسیم می‌شوند. برخی از شامپوها نیز ساختار متفاوت و کاربردهای بخصوصی دارند. مثل شامپوهایی که جنبه دارویی و طبی دارند که باید طبق دستور پزشک مصرف شوند. همیشه باید به یاد داشت که موقع خرید حتماً به تاریخ انقضا و تولید شامپوها توجه شود.

در صورتی که پس از استفاده از یک نوع شامپو متوجه ریزش مو، تغییر رنگ مو یا چرب و خشک شدن موهایتان شدید فوراً شامپو را عوض کرده و از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید. شامپویی که دوفاز شده و رنگ و بوی نامطبوع دارد و یا در ته بسته شامپو رسوب دیده می‌شود غیر قابل استفاده می‌باشد.

هرگز به ظرف شامپوی خود آب اضافه نکنید این کار سبب عوارضی همچون بیماری‌های قارچی بر روی پوست سر مصرف کننده می‌شود و نه تنها راهی برای صرفه جویی نیست بلکه هزینه‌های درمانی سنگینی را برای مصرف کننده در پی دارد.

و اما چند توصیه به مصرف کنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

۱-    داروخانه مکان مناسبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی است

۲-     در هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باید دقت کنید که کالای داخلی دارای پروانه ساخت معتبر و کالای خارجی دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا باشد

۳-    استفاده مشترک افراد از لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر آلودگی فرآورده باعث انتقال عوامل میکروبی و قارچی از فردی به فرد دیگر می‌شود و لذا باید از استفاده مشترک این لوازم جدا خودداری نمود.

۴-     مواد شیمیایی متعدد به ویژه فلزات سنگین به کار رفته در ساخت مواد آرایشی در درازمدت باعث آسیب جدی به پوست می‌شود

۵-     عفونت‌های چشمی و آسیب‌های پوستی تنها بخشی از عوارض گسترده لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز می‌باشد.

۶-    مواد غیر مجازی که در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیر مجاز استفاده می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک و سرطان زا و گاهی کشنده باشند. اغلب آن‌ها از مواد سمی و یا تاریخ گذشته استفاده می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید