تکرار ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو

لیبرمن: اطلاعاتی از سایت‌های مخفی هسته‌ای ایران و لبنان داریم

کدخبر: ۲۴۲۴۳۲
اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده اطلاعاتی از تاسیسات هسته‌ای محرمانه ایران و لبنان دارد که در زمان مقتضی افشا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد اسرائیل اطلاعاتی درباره تاسیسات هسته‌ای در ایران و لبنان دارد که در وقت مقتضی علنی خواهد کرد.

این وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران مدعی شد: ما اطلاعاتی در دست داریم و هنوز منتظر زمان مناسب برای افشای آنها هستیم. این تاسیسات در ایران و بیروت است.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد یک انبار هسته‌ای در جنوب شهر تهران قرار دارد که تا شعاع ۱۵ کیلومتری این انبار را از مواد رادیواکتیوی پاکسازی کرده‌اند.

وی خواستار بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی از این سایت مخفی شد.

سه روز بعد از این سخنرانی ، روز دوشنبه، «جبران بسیل» وزیر خارجه لبنان دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران را به محل ادعایی نتانیاهو برده و ادعاهای اسرائیل درباره وجود تاسیسات هسته‌ای متعلق به حزب الله را تکذیب کرد.

«لیبرمن» مدعی شده لبنان گروهی از خارجی‌ها را ۷۲ ساعت بعد از ادعاهای نتانیاهو به سایتی برده که این سایت‌ها توسط لبنان دستکاری شده بود.

وی مدعی شد: «من پیشنهاد می‌کنم دفعه بعد که چنین افشاگری انجام شد، روزنامه‌‌نگاران را فورا به محل ببرید نه ۷۲ ساعت بعد.»

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا نیز در آژانس انرژی اتمی خواست تا صحت ادعای اسرائیل را تایید کند، اما در این بیانیه گفته شده این سایت شامل اسناد هسته‌ای بوده نه مواد هسته‌ای.

یک مقام اسرائیلی این ادعای آمریکایی‌ها را هم رد کرد و گفت این سایت فقط شامل اسناد نبوده و چیزهای دیگر همدر آن وجود دارد.

روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای ادعای اسرائیل را رد کرد و گفت: بازرسی‌های ما براساس منابع غیر موثقی که ارزش اسمی ندارند، نیست و ما به همه سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید