تلکام ۲۰۱۸ افتتاح شد

کدخبر: ۲۴۲۴۴۸
​اقتصاد نیوز:نوزدهمین نمایشگاه تلکام امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.
تلکام ۲۰۱۸ افتتاح شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام)، بزرگ‌ترین رویداد و گردهمایی حوزه مخابرات و ارتباطات کشور است که در آن تولیداتی در زمینه‌ سامانه‌ها، دستگاه‌ها و خدمات مخابرات و ارتباطات ارائه می‌شود.

نمایشگاه تلکام به طور رسمی و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، معاونان وزارت فاوا و مدیران ارشد اپراتورها و فعالان این حوزه افتتاح شد.

همه چیز گران شد جز تعرفه ارتباطات

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۲۰۱۸ اظهار کرد: مشکل جدی ارتباطات، مشکل نقدینگی است. با نوسانات ارزی، بسیاری از اپراتورها دچار مشکل شدند و اگر در زمان خودش به آن‌ها ارز اختصاص پیدا می‌کرد، مشکلشان با هزار میلیارد تومان قابل حل بود اما اکنون به ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

وی ادامه داد: البته ما برای حل مشکل اپراتورها، ۲۰ درصد تعرفه خدمات زیرساختی را کاهش دادیم. با وجود این مردم نسبت به افزایش تعرفه‌ها، گلایه‌هایی داشتند اما با بررسی متوجه شدیم که مدل تعرفه‌گذاری اپراتورها در چارچوب مقررات رگلاتوری رعایت شده است و آن‌ها تنها برای اینکه مشکل نقدینگی را حل کنند، بسته‌های تعرفه ارائه داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این مدت رشد تعرفه‌ای در صنایع ICT نداشتیم، گفت: بسیاری از کالاها با افزایش نرخ ارز گران شده‌اند اما در حوزه ارتباطات ما این موضوع را مدیریت کردیم که افزایش قیمت نداشته باشیم، در حالی که وابستگی صنعت ارتباطات به نرخ ارز بیش از ۷۰ درصد است.

براساس آخرین آمار اعلام شده، نوزدهمین دوره نمایشگاه (تلکام ۲۰۱۸) با شعار «ارتباطی فراگیر» با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران با عنوان «گروه مخابرات ایران» و شرکت‌های سندیکای مخابرات ایران و ۲۳۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی، ۲۴ شرکت خارجی یا نمایندگی آن‌ها از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، روسیه و  لهستان برگزار می‌شود.

علاوه بر شرکت‌های داخلی و خارجی، تعدادی از دانشگاه‌های صنعتی کشور ، سایت‌های خبری و نشریات مرتبط با صنایع مخابرات نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند. همچنین کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و تخصصی از سوی گروه مخابرات ایران در طول برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود.

ارتقای دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات صنایع مخابراتی، معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مخابرات و اطلاع‌رسانی، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور و آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور و جهان، در حوزه ارتباطات از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه تلکام از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید