اگر پمپئو به ظریف بگوید بیا مذاکره کنیم، جواب ظریف چیست؟

کدخبر: ۲۴۲۴۵۹
اقتصادنیوز: محمد جواد ظریف در مصاحبه با یک شبکه چینی به پرسش خبرنگار آن درباره احتمال مذاکره با «مایک پمپئو» پاسخ داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در مصاحبه با شبکه خبری چینی «سی جی تی ان» به مسائل مختلفی از جمله روابط ایران و آمریکا اشاره کرد.

در این مصاحبه از محمد جواد ظریف سوال شد: اگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شما را صدا کند و بگوید بیایید با یکدیگر مذاکره‌ای داشته باشیم. بیایید با یکدیگر گفتگو کنیم. بیایید این مسئله را حل کنیم. آیا مایل به ملاقات با مایک پمپئو هستید؟

محمد جواد ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت: خب، من همیشه از گفتگو استقبال می‌کنم. اما گفتگو نیازمند اعتماد متقابل نیست؛ بلکه نیازمند احترام متقابل است و احترام متقابل از احترام به خود شروع می شود. این یعنی به تعهدات خود و به آنچه که توافق کرده‌اید احترام بگذارید. پمپئو نماینده یک شخص نیست؛ بلکه نماینده دولت آمریکاست و آمریکا –بر اساس قوانین بین‌المللی— ملزم به رعایت برجام (توافق هسته‌ای ایران) است. نه به این دلیل که این توافق با برگزاری فقط چند جلسه؛ بلکه با برگزاری جلساتی متعدد حاصل شده است و پس از آن هم مسئله قطعنامه شورای امنیت. آخرین باری که من بررسی کردم، آمریکا همچنان یک عضو دائمی شورای امنیت است. رئیس‌جمهور ترامپ در صندلی رئیس شورای امنیت سازمان ملل نشسته است. بنابراین آنها باید به این سازمان احترام بگذارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید