مهمترین بخش حکم دادگاه لاهه چه بود؟

کدخبر: ۲۴۲۴۷۵
اقتصادنیوز؛ یک حقوق‌دان بین‌الملل معتقد است مهمترین بخش حکم دادگاه لاهه این است که از طرفین خواست از مبادرت به هر اقدامی که ممکن است تا صدور رای نهایی مناقشه بین دو کشور را تشدید کند خودداری کنند.
مهمترین بخش حکم دادگاه لاهه چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ صبح امروز دادگاه لاهه در جلسه اعلام نظرش درارتباط با شکایت ایران از آمریکا به خاطر بازگرداندن تحریم‌های یک جانبه علیه ایران در پی خروج این کشور از برجام ، اعلام کرد که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد و با درخواست ایران جهت صدور قرار موقت موافقت کرد.

در همین چارچوب رضا نصری حقوق دان بین‌الملل در توییت خود اعلام کرد که مهمترین بخش حکم دادگاه لاهه این است که از طرفین خواست از مبادرت به هر اقدامی که ممکن است تا صدور رای نهایی مناقشه بین دو کشور را تشدید کند خودداری کند. در عمل یعنی دولت امریکا باید از وضع تحریم‌های نفتی و تحریم‌هایی که برای ماه آینده علیه ایران پیش بینی شده خودداری کند.

معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری: رای لاهه نشان داد تحریم های دولت آمریکا جان ایرانیان را هدف گرفته است

پرویز اسماعیلی؛‌ معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری با انتشار توییتی در واکنش به رای دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه نوشت:  شاید مهمترین نکته در رای دیوان بین المللی دادگستری لاهه این باشد که؛ تحریم های دولت آمریکا جان ایرانیان را هدف گرفته و به خطر انداخته است.

هر جا هستیم و در هر حال، به ایران و ایرانی بودن افتخار کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید