درخواست عجیب معاون اول ترامپ از گوگل

کدخبر: ۲۴۲۷۹۰
اقتصادنیوز؛ مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا از گوگل درخواست کرده هرچه سریعتر پروژه‌ی موسوم به Dragonfly را متوقف کند. این موضوع باعث شده بسیاری، رفتار وی را مخالف احترام به حقوق شرکت های مستقل بدانند.
درخواست عجیب معاون اول ترامپ از گوگل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ مایک پنس این نرم افزار جنجالی را وسیله‌ای کاربردی برای پیشبرد سانسور کمونیستی خوانده و آن را مخل حریم شخصی مشتریان چینی می‌داند.

معاون رئیس جمهور آمریکا این صحبت‌ها را در موسسه‌ی هادسون در واشنگتن ایراد کرده و کشور چین را تهدید ذهنی بزرگ برای آمریکا می‌داند. مایک پنس ۵۹ ساله بار‌ها پکن را به خاطر سرقت از تکنولوژی‌های آمریکایی محکوم کرده است.

اعتراض پنس به شرکت گوگل در حالی اتفاق می‌افتد که رئیس وزارت دادگستری «ماکان دلرحیم» به تازگی کنگره را از شروع تحقیقات روی سیستم عامل اندروید این شرکت با خبر کرده بود. گوگل تا همینجا هم حدود پنج میلیارد دلار توسط اتحادیه‌ی اروپا به خاطر فعالیت‌های ضد رقابتی اندروید جریمه شده و حالا هم باید در کشور خودش پاسخگوی کنگره باشد.

علاوه بر این، گوگل هیچ نماینده‌ی بلند پایه‌ای از خود را برای شنیدن امنیت انتخاباتی که توسط کمیته‌ی اطلاعاتی کنگره تنظیم شده بود نفرستاد و با انتقاد‌های بیشتری از سمت قانونگذاران ایالات متحده رو به رو شده است. مدیرعامل گوگل «ساندار پیچای» چندی پیش برای پاسخگویی به انتقادات و اتهامات به واشنگتن سفر کرده بود اما به نظر می‌رسد ملاقات‌های انجام شده بی نتیجه بودند.

فشار روی شرکت گوگل هر روز بیش از گذشته می‌شود چرا که این شرکت همچنان با بررسی موشکفانه‌ی هر دو حزب دست و پنجه نرم می‌کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید