فرانسه: خطر جنگ نظامی مستقیم در سوریه با استقرار S300 افزایش می‌یابد

کدخبر: ۲۴۲۸۱۴
اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در سوریه خطر برخورد نظامی میان کشورهای درگیر در این کشور را افزایش می‌دهد.
فرانسه: خطر جنگ نظامی مستقیم در سوریه با استقرار S300 افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ اگنس وان در مال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن اعلام نگرانی نسبت به استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در سوریه توسط ارتش روسیه اعلام کرد که این اقدام مسکو علاوه بر آن که تحولات در سوریه را به نفع دولت مرکزی دچار پیچیدگی‌های بیشتری خواهد ساخت،  همچنین خطر جنگ نظامی مستقیم میان کشورهای درگیر در بحران سوریه را دوچندان می‌سازد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شده که استقرار موشک‌های اس ۳۰۰ در سوریه چشم انداز دستیابی به یک راه حل سیاسی در این کشور را از بین خواهد برد.

روز سه شنبه هفته جاری، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از استقرار کامل سامانه موشکی اس ۳۰۰ در سوریه خبر داد. وزیر دفاع روسیه گفت که طی سه ماه فرماندهان و نظامیان ارتش سوریه آموزش‌های لازم و مورد نیاز را برای کار با این سامانه دفاعی فرا خواهند گرفت.

استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که کمتر از یک ماه پیش، هواپیمای نظامی روسیه با ۱۵ سرنشین در نتیجه شلیک پدافندهوایی سوریه که همزمان با تجاوز هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان سوریه صورت گرفت، سقوط کرد. با این حال مسکو بصورت رسمی رژیم صهیونیستی را مسئول سقوط هواپیمایی نظامی خود در سوریه عنوان کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید