وزیر دفاع سابق آمریکا اعلام کرد:

آمریکا توان خارج کردن ایران از سوریه را ندارد

کدخبر: ۲۴۲۸۳۸
اقتصادنیوز : وزیر دفاع سابق آمریکا اعلام کرده که این کشور نمی‌تواند ایران را از سوریه خارج کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، چاک هیگل، وزیر دفاع سابق آمریکا در دوره اوباما در گفتگو با یک نشریه آمریکایی در حوزه نظامی و امنیتی گفته است که آمریکا حتی کنترل نیمی از سوریه را نیز در اختیار ندارد و با ۲ هزار نیرو که در گوشه‌ای در شمال سوریه مستقر کرده نمی‌تواند ایران را از سوریه خارج کند.

هیگل در ادامه اظهار داشت که تهدید ایران یا روسیه یا سوریه به هر روشی احمقانه است، چون کشوری که در این منطقه زندگی می‌کند ایران است نه آمریکا. این واقعیت‌های ژئوپلیتیک است که باید در نظر گرفته شود، مگر آن که بخواهید این واقعیت‌ها را حذف کنید.

وزیردفاع آمریکا در ادامه با انتقاد از فقدان نگاه استراتژیک در سیاست خارجی فعلی آمریکا در سوریه اظهار داشت که اگر دولت فعلی آمریکا واقعا بدنبال ثبات در خاورمیانه است، این ثبات نمی‌تواند بدون همکاری با ایران و یا روسیه و یا دیگر بازیگران منطقه‌ای بدست آید.

به گفته هیگل سیاست فعلی آمریکا در سوریه باید بر حذف داعش بجای تاکید بر براندازی بشاراسد از قدرت متمرکز شود، چون تجربه سقوط صدام در عراق یا قذافی در لیبی نتیجه‌ای جز بی ثباتی نداشته است.

هیگل همچنین با انتقاد از جان بولتون و سیاست‌های منطقه‌ای او گفت که ارتش و نیروی نظامی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند بلکه نیروی نظامی برای کمک به اجرا و محافظت از اهداف و منافع استراتژیک به  کار گرفته می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید