مرد جنجالی ترامپ رأی اعتماد گرفت

کدخبر: ۲۴۲۸۴۷
اقتصادنیوز : سناتورهای کنگره آمریکا برای تایید صلاحیت برت کاوانا جهت تصدی کرسی خالی دیوان عالی این کشور رای گیری کردند و با ۵۱ آری در برابر ۴۹ نه او را در این مرحله تایید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،رای گیری نهایی فردا (شنبه) صورت خواهد گرفت که انتظار می رود نتایجی مشابه امروز داشته باشد.

روند بررسی صلاحیت قاضی کاوانا در دو هفته گذشته و همزمان با طرح اتهام های آزارجنسی علیه او بسیار پرتنش شده بود و هم اکنون (حوالی ظهر جمعه) در مقابل ساختمان کنگره امریکا در واشنگتن دی سی صدها نفر در مخالفت با انتخاب او تجمع کرده اند.

بدین ترتیب انتظار می‌رود سنای آمریکا که اکثریت آن با جمهوری‌خواهان است فردا صلاحیت قاضی کاوانا را برای نشستن بر کرسی خالی دیوان عالی این کشور نهایی کند.

تنها سناتور جمهوری‌خواهی که در رای گیری امروز برابر هم حزبی‌های خود ایستاد لیزا مورکوئسکی، سناتور ایالت آلاسکا بود.

او پس از پایان رای‌گیری و در حالی که هم حزبی‌هایش و دموکرات‌ها واکنش‌های متفاوتی به رای منفی او نشان دادند گفت از نظر او برت کاوانا فرد مناسبی برای نشستن بر کرسی قاضی القضات دیوان عالی نیست.

در عوض، سناتور منچین، دموکرات از ایالت ویرجینای غربی همراه جمهوری‌خواهان شد و با رای آری خود مجموع آرای مثبت کاوانا را به ۵۱ رساند.

دو سناتور مردد دیگر، یعنی جف فلیک (آریزونا) و سوزان کالینز (مین) هر دو امروز به قاضی کاوانا رای مثبت دادند.

روند رسیدگی به این تایید صلاحیت طی دو هفته گذشته و پس از علنی شدن اتهام آزارجنسی علیه قاضی کاوانا به چالشی تاریخی کشیده شده بود.

اتهام اصلی علیه قاضی کاوانا را کریستین بلازی فورد، استاد روان‌شناسی در یک دانشگاه در شمال کالیفرنیا طرح کرد که هفته پیش حاضر شد در جلسه علنی کمیته قضایی سنا شهادت دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید