انتقاد یک نماینده از دیپلماسی اقتصادی دولت/ تکلیف وزارت خارجه به ایجاد بازار جدید برای نفت

کدخبر: ۲۴۲۹۴۴
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون انرژی گفت: وزارت خارجه موظف به ایجاد بازار جدید برای نفت ایران است و سفارتخانه‌های ما در این زمینه در خط مقدم قرار دارند که متاسفانه شاهد دیپلماسی قوی اقتصادی آنها نیستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی ادیانی‌راد در خصوص عملکرد وزارت امور خارجه در اجرای دیپلماسی اقتصادی گفت: وزارت امور خارجه در اجرای دیپلماسی اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم کارنامه قابل دفاعی ندارد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه طبق برنامه ششم باید در این بخش برنامه ویژه ای داشته باشد. فعلاً تغییر ساختاری با رویکرد تقویت دیپلماسی اقتصادی ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: در سفارتخانه های چین و هند و کشورهای دیگری که روابط ما استراتژیک است آنگونه که باید روابط استراتژیکی در رایزنی های اقتصادی وجود ندارد و نقش دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه های ما تعطیل است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: وزارت خارجه موظف به ایجاد بازار جدید برای نفت ایران است و سفارتخانه‌های ما در این زمینه در خط مقدم قرار دارند که متاسفانه فقط به کارهای روزمره می‌پردازند و حتی شاهد دیپلماسی فعال سیاسی در سفارتخانه‌ها نیستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید