​نگرانی از انتشار پارازیت قدرتمند ناشناس در تهران!

کدخبر: ۲۴۳۰۶۷
اقتصاد نیوز: ایجاد یک پارازیت قدرتمند ناشناس در تهران که در روزهای اخیر وجود داشته است موجب نگرانی مخابرات ایران شده است.
​نگرانی از انتشار پارازیت قدرتمند ناشناس در تهران!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس،عضو سندیکای تولیدکنندگان صنعت مخابرات درباره وجود پارازیت مختل‌کننده GPS که در تهران گزارش شده است، گفت: این سیگنال مزاحم امروز با بالاترین شدت به صورت موقتی پخش می‌شد که منشاء انتشار این امواج هنوز شناسایی نشده‌ است.

حسین ریاضی عضو سندیکای تولیدکنندگان صنعت مخابرات و مدیرعامل یک اپراتور اینترنت ثابت نسل چهارم (TD-LTE) از وجود یک پارازیت مختل‌کننده GPS در تهران خبر داد و گفت: این پارازیت مزاحم چند وقتی است سرویس‌های ارتباطی و GPS در تهران را با اختلال مواجه کرده است که امروز این پارازیت با بالاترین سطح قدرت پخش می‌شد.

وی ادامه داد: امروز در سعادت‌آباد و مرکز شهر با این سیگنال مختل‌کننده روبه‌رو بودیم که اختلال در سعادت‌آباد با دستکاری فنی در شبکه مدیریت شد اما در مرکز شهر همچنان ادامه دارد.

ریاضی با بیان اینکه این اختلال امروز در شبکه TD-LTE موبین‌ نت و ایرانسل اثر گذاشتن  گفت:‌ برخی بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند، به جز دیتایی که از ما دریافت کرده‌اند و دچار اختلال شده روی بخشی از شبکه که از کلاکینگ روی GPS استفاده می‌کنند، نیز دچار اختلال شده‌اند. همچنین گزارش شده این اختلالات روی ناوبری هواپیمایی و GPS هواپیما نیز اثر داشته که البته اظهارنظر درباره این موضوع در تخصص من نیست.

عضو سندیکای تولیدکنندگان صنعت مخابرات تصریح کرد: این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده‌ایم و آنها نیز سیستم‌های نظارت و پایش فرکانسی را در سطح شهر به محل شناسایی سیگنال پارازیت مختل‌کننده اعزام کرده‌اند، اما وقتی به نزدیکی محل انتشار پارازیت می‌رسند سیگنال‌ها قطع می‌شود و هنوز منشاء اختلاف‌ها تشخیص داده نشده‌ است، علاوه بر این اختلال‌ها هر بار در منطقه‌ای حادث می‌شوند و مدام در حال جابه‌جایی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید