رئیس کمیته حقوق بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

تصویب CFT مانع از افزایش تحریم های بانکی می‌شود/بهانه را از آمریکا و اسرائیل گرفتیم

کدخبر: ۲۴۳۳۳۲
اقتصادنیوز؛ جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: با تصویبCFT از افزایش تحریم های بانکی ممانعت می‌شود.
تصویب CFT  مانع از افزایش تحریم های بانکی می‌شود/بهانه را از آمریکا و اسرائیل گرفتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اظهار داشت: FATF مجموعه مقرراتی دارد که در قالب چند قرارداد و پیمان با دولت هایی که عضو این مجموعه هستند منعقد می شود، ما سه پیمان را در گذشته مصوب کردیم و امروز CFT  را پذیرفتیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: مجموعه قوانین FATF قوانین اجباری برای همکاری های بانکی بین المللی هستند، یعنی کشورهای عضو هر پولی که جابجا می کنند، هر حسابی که باز می شود را باید شفاف کند و بگویند منابع آن از کجا تامین می شود و با چه نیتی برای امورات مورد استفاده قرار می گیرد، این نکات در بانک داری داخلی وجود دارد و یکی از فرم هایی که در زمان افتتاح حساب به مشتری داده می شود مرتبط با مبارزه با پولشویی است.

بهانه را از دست آمریکا و اسرائیل گرفته ایم

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با این ایده که سیستم بانکی کشور متوقف نشود، دچار مشکل نشود، موانع جدید ایجاد نشود و بهانه ای به دست آمریکا و اسراییل داده نشده تا  تحریم های بانکی را افزایش دهد با این خواسته دولت موافقت کردند و CFT  را مصوب کردند.

وی بیان داشت: منتقدان بر این باورند با پیوستن به این کنوانسیون مجوز نظارت بر اطلاعات بانکی داده می شود، اما بحث دادن اطلاعات بانکی و تبادلات مالی قوانین بین المللی است شما نمی توانید در جامعه جهانی زندگی کنید و هیچ قانون بین المللی را قبول نکنید، هر چقدر بخواهید پول جابجا کنید و به هیچ کس توضیح ندهید، هیچ جای جهان  این را نمی پذیرید.

رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اگر در سیاره ای دیگر زندگی می کردیم صحبت منتقدان قابل قبول بود، اظهار داشت: ما یکی از کشورهای کره زمین هستیم، با بیش از 200 کشور و سازمان های بین المللی تعامل داشته باشیم و برای خیلی از این کشورها مسائل مالی و منبع هر پول و هدف جابجایی ها مهم است.

CFT از تنگناها عبورمان می دهد

این نماینده مجلس تاکید کرد: CFT  زمینه بسیاری از همکاری های بانکی فراهم می کند و از یک سری تنگناهای می توانستند آمریکا و اسراییل علیه ایران ایجاد کند، جلوگیری کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نمایندگان با کار کارشناسی که انجام دادند، برداشتی که از صحبت های مقام معظم رهبری و رئیس مجلس داشتند به این کنوانسیون رای دادند و امید داریم به نفع کشور تمام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید