در ایجاد جنجال های حسینی در استقلال شفر مقصر است ؟

کدخبر: ۲۴۳۳۳۳
اقتصاد نیوز:دروازه‌بان جوان باشگاه استقلال تهران از وضعیت خود در این باشگاه راضی نیست و در چند نوبت اقدام به اعتراض کرده که این موضوع حالا تبدیل به یک جنجال بزرگ در این باشگاه شده است.
در ایجاد جنجال های حسینی در استقلال شفر مقصر است ؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، شنبه شب استقلال تهران موفق شد اولین برد خارج از خانه‌ی خود در لیگ هجدهم را مقابل نفت مسجد سلیمان بدست آورد. بعد از این برد حسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال که در این فصل هنوز برای آبی‌های تهران بازی نکرده است، نسبت به شرایطی که در استقلال دارد اعتراض کرد و به این موضوع اشاره کرد که در پایان نیم فصل این باشگاه پرطرفدار را ترک می‌کند. حسینی که در زمان علیرضا منصوریان برای اولین بار در ترکیب ثابت استقلال در لیگ برتر به میدان رفت و با آمدن وینفرد شفر آلمانی جایگاهش در ترکیب استقلال تثبیت شد و توانست در دوران او با ۸۷۵ دقیقه گل نخوردن رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ برتر شود، در این فصل پشت سد محکمی به نام مهدی رحمتی قرار گرفته؛ کاپیتان استقلالی‌ها که روزهای خوبی را در زمین پشت سر می‌گذارد.

از تلخ‌ترین کارت زرد تا نیمکت نشینی

یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال حسین حسینی به هفته‌ی بیست و چهارم لیگ هفدهم برگردد. او در آن هفته در بازی ما قبل دربی مقابل فولاد خوزستان در اهواز، از داور بازی کارت زرد گرفت و دربی را از دست داد. استقلال در دربی با مهدی رحمتی موفق شد رقیب سنتی خود پرسپولیس را با یک گل شکست دهد تا ضمن پیروزی در آن بازی، رحمتی هم کلین شیت کرده باشد. رحمتی بعد از دربی هم در بازی مقابل نفت تهران در دروازه‌ی استقلال تهران ایستاد و بعد از آن بازی بود که ۳ بازی پیاپی در لیگ برتر حسینی دروازه‌بان استقلالی‌ها بود. شفر آلمانی که دو دروازه‌بان خوب در تیم خود داشت اعلام کرد به خاطر اینکه رحمتی از آمادگی دور نباشد او را در بازی‌های جام حذفی بازی می‌دهد. رحمتی علاوه بر جام حذفی که همراه با استقلال قهرمانی را تجربه کرد، در بازی‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن اصفهان هم در دروازه‌ی استقلال ایستاد تا حضور او باعث ناراحتی حسینی شود. حسینی حتی بعد از بازی هفته‌ی بیست و نهم مقابل پیکان صحبت‌های مبنی بر رفتن از استقلال هم کرد که در نهایت از هفته‌ی پایانی لیگ برتر در فصل گذشته دیگر در دروازه‌ی استقلال قرار نگرفت و رحمتی تبدیل به دروازه‌بان اصلی آبی‌های پایتخت شد.

حسرت حضور در جام جهانی

حسین حسینی که با عملکرد خوب خود در فصل گذشته توانسته بود به لیست تیم ملی راه پیدا کند، در نهایت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست داد. شاید بتوان یکی از دلایل عدم حضور حسینی در جام جهانی را بازی نکردن او در چند بازی آخر استقلال دانست. حالا حسینی در کمتر ۴ ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شده است اما با توجه به نیمکت نشینی‌اش در استقلال این احتمال وجود دارد که دوباره از لیست تیم ملی جا بماند و نتواند در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد. آن چیزی که مسلم است این است که اگر حسینی نتواند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر در ترکیب استقلال به میدان برود در رقابت با سه دروازه‌بان دیگر تیم ملی که تجربه‌ی حضور در جام جهانی را هم در کارنامه دارند، شانس کمتری برای حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ دارد.

آمار خوب رحمتی

وینفرد شفر در حالی از مهدی رحمتی در دروازه‌ی تیم خود استفاده می‌کند و حسینی در این فصل تبدیل به نیمکت نشین در باشگاه استقلال شده که عملکرد رحمتی در لیگ برتر فوق‌العاده بوده است. رحمتی در ۱۱ بازی آخری که در لیگ برتر در دروازه‌ی استقلال ایستاده، ۷ بار توانسته دروازه‌ی این تیم را بسته نگه دارد و کلین شیت کند. کاپیتان استقلالی‌ها در دوران حضور شفر در استقلال در لیگ برتر تا به حال هیچ وقت در بازی‌ای که این تیم در ورزشگاه آزادی میزبان بوده، گلی نخورده که رکوردی فوق‌العاده برای او در تاریخ لیگ برتر است.

شاید بتوان از شفر ایراد گرفت که چرا به حسینی حداقل در جام حذفی بازی نمی‌دهد اما با توجه به عملکرد درخشانی که رحمتی در استقلال داشته نمی‌توان از این سرمربی آلمانی ایراد گرفت که چرا سید مهدی رحمتی را برای بازی کردن در دروازه‌ی استقلال انتخاب می‌کند.

مشکل همیشگی

استقلالی‌ها که این روزها با دو دروازه‌بان خوب در دروازه‌ی خود رو به رو هستند و یکی از آن‌ها باید نیمکت نشین دیگری شود، در تاریخ لیگ برتر معمولا با این مشکل رو به رو بوده‌اند. آن‌ها در شروع لیگ برتر هادی طباطبایی و پرویز برومند را در دروازه‌ی خود داشتند که که امیر قلعه‌نویی با آمدن به استقلال در لیگ سوم، طباطبایی را کنار گذاشت و با برومند به راه خود ادامه داد. در همان فصل وحید طالب‌لو که دروازه‌بان جوانی بود در بازی مقابل سپاهان در اصفهان عملکرد خوبی داشت و توانست دروازه‌ی تیمش را بسته نگه دارد و کم کم خود را به ترکیب ثابت استقلال رساند و برومند در پایان فصل مجبور به ترک باشگاه استقلال شد. با آمدن رحمتی به استقلال هم باز آبی‌پوشان پایتخت دو دروازه‌بان سطح بالا در ترکیب خود داشتند که ابتدا رحمتی مجبور به ترک این باشگاه شد و بعد از بازگشت دوباره‌ی او به باشگاه استقلال، اینبار نوبت به طالب‌لو رسید که این باشگاه را ترک کند. در لیگ دهم استقلالی‌ها محمد محمدی و وحید طالب‌لو را در دروازه‌ی خود داشتند که پرویز مظلومی سرمربی آن روزهای استقلال، تقریبا به صورت چرخشی از این دو دروازه‌بان استفاده می‌کرد و در پایان فصل هر دو دروازه‌بان باشگاه استقلال تهران را ترک کردند و رحمتی به این باشگاه پیوست.

آنچه مسلم است این است که وقتی دو دروازه‌بان سطح بالا در کنار هم در یک تیم قرار می‌گیرند، یکی از آن‌ها به ناچار مجبور به نیمکت نشینی و در نهایت ترک باشگاه می‌شود. شاید در تاریخ فوتبال ایران فقط بهروز سلطانی و وحید قلیچ در باشگاه پرسپولیس بوده‌اند که چند فصل برای این تیم تحت هدایت علی پروین به صورت چرخشی در کنار هم بازی کرده‌اند و هیچکدام باشگاه را ترک نکرده‌اند. البته این دو دروازه‌بان همیشه به این نکته اشاره می‌کردند که نباید دو دروازه‌بان سطح بالا در یک تیم حضور داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید