در واکنش به قتل خاشقجی؛

عفو بین‌الملل: جامعه جهانی باید از عربستان توضیح بخواهد

کدخبر: ۲۴۳۳۵۷
اقتصادنیوز؛ عفو بین الملل به خبر کشته شدن روزنامه نگار و فعال عربستانی واکنش نشان داد و خوساتار عدم سکوت جامعه جهانی در قبال این واقعه شد.
عفو بین‌الملل: جامعه جهانی باید از عربستان توضیح بخواهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سازمان عفو بین الملل به خبر کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار و فعال عربستانی واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: کشته شدن خاشقجی روزنامه نگار سعودی در صورت تایید به مثابه جنایت اعدام خارج از چارچوب قانونی خواهد بود.

عفو بین الملل بیان کرد: جامعه بین الملل نباید در قبال سرکوب آزادی بیان در عربستان سعودی ساکت بماند. جامعه جهانی باید از عربستان بخواهد که توضیح فوری درباره سرنوشت خاشقجی بدهد.

شایان ذکر است که «یاسین آکتای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی گفت: معتقدم که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

وی همچنین خبر صبح امروز واشنگتن پست مبنی بر اینکه یک تیم ۱۵ نفره از عربستان سعودی برای کشتن خاشقجی مامور شده بودند را تائید کرد.

مشاور رئیس جمهور ترکیه همچنین اظهارات مقامات عربستانی در مورد اینکه هیچ تصویر ویدیویی از زمان حضور خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول وجود ندارد را غیرصادقانه خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک