رزمایش بزرگ روسیه در دریای خزر

کدخبر: ۲۴۳۳۸۳
نیروی دریایی روسیه مستقر در دریای خزر با مشارکت یگان‌های دریایی داغستان و تاتارستان در حال برگزاری رزمایش بزرگی با حضور بیش از هفت هزار نظامی است.
رزمایش بزرگ روسیه در دریای خزر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ‌نیروی دریایی روسیه از دوشنبه گذشته در حال برگزاری رزمایش دریایی با مشارکت ناوگان دریای خزر خود و استفاده از جنگ افزارهایی با دقت هدف‌گیری بالا در حمله به تاسیسات دشمن در جزیره «چچن» واقع در دریای خزر است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «وادیم آستافی‌یف» رئیس بخش مطبوعاتی یگان نظامی جنوب روسیه (منطقه هشتم آموزشی) با اعلام این خبر گفت: «کشتی‌های موشک انداز داغستان و تاتارستان وظیفه حمله موشکی به تاسیسات حیاتی دشمن در جزیره چچن را در چارچوب فرماندهی عملیات دوجانبه برعهده داشته و آن را با موفقیت انجام داده‌اند.»

 وی افزود که در جریان این مرحله از رزمایش دو موشک «کالیبر» با پرواز در مسافت ۱۸۰ کیلومتری به سوی دو هدف ۱۰ در ۱۰ متری شلیک شدند.


بخشی از ناوگان روسیه در دریای خزر

 مقام روسی همچنین گفت که از سوی روسیه یگان مستقر در دریای خزر و سامانه‌های دفاع هوایی بخش جنوبی کشور با موفقیت وظیفه دفع حمله موشکی از اهداف واقعی را به اجرا گذاشتند.

این مقام نظامی روس افزود که استفاده از یک سامانه ویژه مستقر در کشتی‌های ناوگان دریای خزر، استفاده از ظرفیت امواج سطحی رادار «پادسولنوخ» و سامانه موشکی «بوک ام-3» این امکان را به نظامیان این کشور بخشیده تا به طور قابل توجهی دامنه ردیابی و تخریب موشک‌های دشمن را افزایش دهند.

به نوشته تاس، در این رزمایش یک حمله موشکی کروز از سوی یک فروند «سوخو -25» واحد چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش روسیه با پشتیبانی دفاع هوایی انجام شد.

 در این رزمایش حدود هفت هزار نظامی، بیش از ۲۵۰۰ واحد از تجهیزات نظامی از جمله ۲۰ هواپیما و بیش از ۶۰ بالگرد  شرکت دارند. این رزمایش فردا (دوشنبه) خاتمه می‌باید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید