حمله کالین پاول به ترامپ: «ما، مردم» قانون اساسی به «من، رئیس‌جمهور» تبدیل شده

کدخبر: ۲۴۳۴۸۱
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا باور ندارد که دونالد ترامپ بتواند یک رهبر اخلاقی باشد. وی می‌گوید در حال حاضر برای ترامپ عبارت "ما مردم" در قانون اساسی به عبارت "من رئیس‌جمهور" تغییر یافته است.
حمله کالین پاول به ترامپ: «ما، مردم» قانون اساسی به «من، رئیس‌جمهور» تبدیل شده

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، کالین پاول وزیر خارجه دولت بوش پسر، در جریان مصاحبه با فرید زکریا در شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: کلمات محبوب من در قانون اساسی کشورمان همان کلمات نخست یعنی "ما مردم" است اما اخیرا این عبارت به "من رئیس‌جمهور" تغییر یافته است و شما شاهد رخ دادن مسائلی هستید که نباید اتفاق می‌افتادند.

پاول به انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از رسانه‌ها که آنها را دشمن مردم خطاب کرده و همچنین تمایلش برای توهین به مخالفانش و گروه‌های مختلف مردم اشاره کرد و گفت: چطور رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند یک روز از خواب بیدار شود و بگوید رسانه‌ دشمن آمریکایی‌هاست؟ آیا او متمم اول قانون اساسی را مطالعه نکرده است؟ براساس متمم اول قانون اساسی آمریکا قرار نیست شما هر چیزی را که رسانه‌ها و افراد می‌گویند دوست داشته باشید.

پاول افزود: امیدوارم ترامپ به این درک و شعور برسد که باید دست از توهین به مردم بردارد. دو سال پیش هنگامی که گفتم نمی‌توانم در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به ترامپ رای دهم به همین خاطر بود چراکه او به همه توهین کرد.

وی در جریان این مصاحبه به توهین‌ها و انتقادات ترامپ به آفریقایی – آمریکایی‌ها، مهاجران، زنان و دیگر نامزدهایی که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ رقیب ترامپ بودند، اشاره کرد.

پاول با اشاره به سیاست مهاجرتی "تحمل صفر" ترامپ گفت: جهان ما را تماشا می‌کند و نمی‌تواند باور کند که ما کارهایی مثل جدایی مادران از کودکانشان که تلاش می‌کنند از مرز عبور کنند را انجام می‌دهیم.

این سیاست سابق که تاکید داشت افراد بالغ که از مرز عبور می‌کنند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند منجر به جدایی بسیاری از والدین از فرزندانشان شد.

پاول همچنین تاکید کرد که آمریکا باید کاملا جدی با روسیه صحبت کند اما از دشمن پنداشتن روسیه و چین نیز امتناع کند چرا که این اقدام مغایر با روابط دیپلماتیک است.

وی گفت: با تمرکز بر بهبود روابط دیپلماتیک شاهد نتایج بهتر خواهیم بود. باید اجازه دهیم دیگران متوجه شوند که ما باید چه چیزهایی داشته باشیم و اینکه از نظر ما کدام کارهای آنها نادرست و اشتباه است. در حال حاضر باید با هدف حل مشکلات مذاکره کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید