آخرین وضعیت سیلاب شمال

کدخبر: ۲۴۳۵۳۱
اقتصادنیوز: گرکانی گفت: هم اکنون 33 روستا در گیلان و مازندران با مشکل تأمین آب آشامیدنی روبه‌رو شده‌اند که ساکنان آن به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ فرهام گرکانی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به استان‌های شمالی کشور، اظهار کرد: در استان مازنداران ۲۴۶ روستا و در استان گیلان ۷۱ روستا به دلیل وقوع سیلاب و خسارت‌های وارده به شبکه توزیع، در تأمین آب شرب دچار مشکل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با اشاره به آمادگی وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان آب و هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، وزارت نیرو با حفظ آمادگی، بلافاصله پس از وقوع سیلاب با اعزام تیم‌های عملیاتی نسبت به بازسازی شبکه‌های توزیع آب و برق اقدامات خود را آغاز کردند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته عمده شبکه توزیع آب در استان‌های شمالی به حالت پایدار رسیده است و تنها در استان گیلان ۸ روستا با ۲۳۰۰ خانوار و ۲۵ روستا در مازندران به دلیل خسارت‌های وارده دسترسی به شبکه آب ندارند و بازسازی شبکه توزیع به دلیل مسدود بودن راه‌های ارتباطی به کندی پیش می‌رود.

به گفته وی؛ آبرسانی به روستا‌ها و مناطق سیل زده در استان‌های شمالی با استفاده از تانکر و آب‌های بسته بندی صورت می‌گیرد.

گرکانی با اشاره به خسارت‌های وارده شده به استان‌های شمالی بر اثر وقوع سیل تصریح کرد: تاکنون با بررسی‌های صورت گرفته میزان خسارت به استان‌های مازندران ۴۹ میلیارد و گیلان ۸ میلیارد تومان برآورد شده است که امکان افزایش آن وجود دارد.

گرکانی در پایان گفت: در صورت بازگشایی راه‌های مواصلاتی در دو روز آینده وضعیت شبکه توزیع آب در استان‌های شمالی به حالت پایدار باز خواهد گشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید