دیدار وزیر خارجه دولت فراری یمن با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۲۴۳۶۱۵
اقتصادنیوز : حزب کنگره مردمی یمن اعلام کرد که وزیر خارجه دولت فراری با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،حزب کنگره مردمی یمن روز دوشنبه در بیانیه ای افزود: دیدار خالد یمانی با 'آویگدور لیبرمن' وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دستور عربستان و امارات و در چارچوب طرح 'معامله قرن' انجام شده است.

وزیران خارجه مصر، امارات و عربستان نیز در این دیدار که اخیرا در نیویورک انجام شده است، حضور داشته اند.

حزب کنگره مردمی یمن در سالروز بمباران تالار بزرگ صنعا و کشتار صدها شهروند یمنی اعلام کرد که این جنایت و دیگر جنایت های ائتلاف سعودی در یمن با گذشت زمان فراموش نمی شود.

این حزب، سکوت جامعه بین الملل در قبال جنایت های متجاوزان را محکوم و تاکید کرد این سکوت به معنای همراهی آشکار با این جناتی ها در حق ملت یمن است.

شهروندان یمنی روز دوشنبه در دومین سالروز جنایت بمباران تالار بزرگ صنعا، در مقابل این تالار تجمع کردند و یاد قربانیان این جنایت را گرامی داشتند.

جنگنده های ائتلاف سعودی – آمریکایی روز شنبه هشتم اکتبر 2016 (17 مهرماه 95) مجلس عزای پدر 'جلال الرویشان' وزیر کشور وقت یمن در تالار بزرگ صنعا را بمباران کردند.

در این جنایت صدها شهروند یمنی کشته و زخمی شدند.

جنگ ائتلاف عربی به یمن به سرکردگی عربستان در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که ریاض و دولت مستعفی یمن به عنوان هم پیمان این کشور به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته اند و همچنان چشم‌انداز روشنی برای پایان دادن به این جنگ فرسایشی وجود ندارد. 

ائتلاف عربی در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید