دیدار دستیار ویژه رییس مجلس و سفیرچین/ افزایش تعاملات اقتصادی برای ما مهم است

کدخبر: ۲۴۳۶۱۷
اقتصادنیوز :دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش جمعی کشورهای جهان است و حضور تروریسم همواره معادلات امنیتی همه کشورها را برهم خواهد زد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ، پانگ سن سفیر چین در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در این دیدار با اشاره به پیشینه مراودات دو کشور و روند رو به رشد تعاملات جمهوری اسلامی ایران و چین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «روابط دیرینه و پایدار جمهوری اسلامی ایران و چین نشان از پیوند عمیق و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی در کشور دارد»

وی با استناد از سیاست یکجانبه گرایی بیان داشت: «جهان از منظر چند جانبه گرایی امن تر و زیباتر است».

امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات پارلمانی فیمابین تأکید کرد و افزود: «همکاری‌های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور اهمیت خاصی قائل است».                          

وی همچنین افزود: «بسترهای مناسبی در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری‌ها و منافع دو ملت بهره برد».

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به خطر تروریسم در منطقه بیان داشت: «مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش جمعی کشورهای جهان است و حضور تروریسم همواره معادلات امنیتی همه کشورها را برهم خواهد زد که به این منظور نشستی چند جانبه در تهران برگزار خواهد شد».

در ادامه این دیدار پانگ سن سفیر چین با ابراز خرسندی از افزایش مراودات اقتصادی میان دو کشور بیان داشت: وضعیت همکاری های دوجانبه مطلوب و رو به گسترش است و چین توجه زیادی به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران دارد و برای گسترش همکاریهای فیمابین اهمیت زیادی قائل است».

وی همچنین اظهار داشت: «تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاریهای مشترک برای ما مهم است و علاقمند ارتقاء روابط اقتصادی و همکاری در این موضوع هستیم».

پانگ سن در پایان این دیدار تروریسم را نگرانی مشترک همه کشورها دانست و بر مبارزه همه جانبه و جهانی نسبت به این پدیده شوم تأکید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید