تصاویر دوربین‌ها حضور خاشقجی در کنسولگری را تائید کرد +عکس

کدخبر: ۲۴۳۶۹۰
اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن پست تصویری از روزنامه نگار سعودی را منتشر کرده است که ورود او به کنسولگری کشورش در استانبول را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، الجزیره گزارش داد، بر اساس تصویر ثبت‌شده در دوربین‌­های خارج از ساختمان کنسولگری «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی  که لباس مشکی به تن دارد، در حال ورود به ساختمان کنسولگری در ساعت ۱۳ و ۱۴ دقیقه ظهر دوم اکتبر است. شخصی نیز جلوی درب ساختمان ایستاده که هویتش مشخص نیست.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» پلیس ترکیه تا کنون دو بار «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقجی را مورد بازپرسی قرار داده و به گفته وی، بازجویان لباس­‌های او را برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای گرفته­‌اند.

580+(2)

نامزد خاشقجی در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی گفته است که خاشقجی یک هفته قبل از رفتن به کنسولگری نگران بوده و به او گفته بود: «شاید بهتر باشد که به کنسولگری نروم».

نامزد خاشقجی در ادامه افزود: «او نگران بود مبادا اتفاقی بیفتد اما نظرش عوض شد و تصمیم به رفتن گرفت.

این روزنامه نوشته است که مسئولان کنسولگری عربستان از پاسخگویی در این زمینه خودداری کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» به نقل از مقام‌های ترکیه نوشته است احتمال آنها در مورد قتل خاشقجی مستند به شواهد و قراینی است که که بازپرسان وابسته به پلیس و مخابرات ترکیه به آن دست یافته‌اند.

این روزنامه همچنین نوشته است که بازپرسان بر تصاویر ضبط شده در دوربین‌­های کنسولگری نیز تمرکز کرده­‌اند.

گاردین توضیح داده است که بازرپرسان تصاویر ضبط شده از افراد وارد شده و خارج شده از کنسولگری در طول پنج روز مرتبط با حادثه را بررسی کرد­ه‌­اند.

این روزنامه افزوده است که بازپرسان به تصاویر افرادی دست پیدا کرده­‌اند که در حال انتقال صندوق‌هایی از داخل ساختمان به ماشینی سیاه در همان ساعات اولیه ناپدید شدن خاشقجی هستند.

بنا به گفته نامزد خاشقجی و اظهارات مقام‌های ترکیه، این روزنامه‌نگار سعودی به قصد انجام فعالیت‌های شخصی وارد کنسولگری شده اما از ساختمان خارج نشده است. این در حالی است که مقام‌های سعودی ناپدید شدن وی در ساختمان کنسولگری را تکذیب می­‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید